1.Школа до революції 1917 р.
У 1864 р. виникли місцеві органи самоуправління – земства. Вони сприяли побудові чотирикласної земської школи-училища. В ній було 2 комплекти: 1-3 та 2-4 класи з двома вчителями. Перший випуск зі школи відбувся у 1867 р. У 1886 р. в селі побудували ще дві школи з одним вчителем . Навчання проводилось на російській мові.
2.Робота школи в період громадянської війни
(1918-1922рр.)
У 20-х роках у селі активно працювали по ліквідації не писемності комсомольці Буйний Є. , Пастухова Н., Гутник Є., Колісник П., Буйний Ф., а також актив села: Маслов Є., Каменьков С., Болсун П., Пільгуй Н. та інші. З кінця 1920 р. почалась перебудова шкільного навчання.
3. Робота школи у відбудовчий період
(1923-1932рр.)
(1923-1932рр.)
У 1922 р. – проведено перепис дітей шкільного віку. Виявилося: неписемних – 140 дітей, мало писемних – 90. Тимчасово частина дітей навчалася у хатах селян. У 20-х рр. працювали вчителями Булищенко А. І., Сенкевич П. Н., Маслов Є. П., Базирєва К. А. З 1934-1935 навчального року в селі відкривається семирічна школа. Головним корпусом було приміщення громадянки Булищенко, молодші класи навчалися у так званій Земській школі. Директором призначено Велігуру П. Г.
4. Укріплення школи в 1932-1941 рр.
Ентузіасти-вчителі докладали чимало зусиль, щоб охопити всіх дітей навчанням, не допустити відсіву та позбутися другорічництва. Такими вчителями були Маслов Г. Н., Хромишева Н. Н., Овсянніков Ю. В., Романенко О. М., Скрипцова С. Працював літературний гурток школи. Всього перед війною школа випустила з сьомих класів 240 чоловік.
5. Школа в період окупації
22 червня 1941 р. почалась Велика вітчизняна війна. 19 вересня навчання в школі припинилось. Хоча через деякий час було дозволено навчання 1-4 класів.
6. Відновлення навчання у 1945-1950 рр.
Після війни приміщення школи було непридатним для навчання. Підручників майже не залишилось, не було олівців, ручок, чорнила, зошитів, крейди. І все ж у таких умовах заняття учнів 1-7 класів відновилися на початку листопада 1943 р. Вчилися у приміщенні сільської ради, хатах колгоспників. Першим директором був Маслов Є. Г., а пізніше – Буйний І. К. У серпні 1944 р. школу прийняв Овсянніков Ю. В., що повернувся з війни.
Працювали вчителі-ентузіасти Буйний І. К., Падалко Г. М., Котлярова Т. Г., Кривцова Г. В. 7. Зміни в навчально-виховному процесі 1953-1959 рр. У 50-х роках було видано наказ про запровадження семирічного навчання. В цей період запроваджувалась загальна середня освіта. У 1953-1954 навчальному році у селі відкрито середню школу.
У 1957-1958 навчальному році працювали групи з подовженим днем. У 1954 р. директором середньої школи призначений Каміньков П. С., а завучем – Овсянніков Ю. В. Основну увагу вони звертали на педкадри. Активно працювали комсомольська і піонерська організації, учком.
8. Новий етап розвитку школи
У 60-х роках було здійснено повсюдний перехід до загальної обов'язкової восьмирічної освіти. Школа за останні роки накопичила багатий досвід по вихованню учнів в дусі патріотизму, пошани до праці, до знань. Усі учні школи були охоплені трудовим процесом: самообслуговуванням у школі, роботою у виробничій бригаді, на шкільних ділянках і городі, допомогою колгоспові в сільськогосподарських роботах, допомогою сім'ям пристарілих, інвалідам війни та одиноким громадянам.
9. Робота школи по виконанню постанови ЦК КПРС Ради Міністрів СРСР"Про заходи подальшого поліпшення роботи школи"
Дирекція школи і вчителі з даної постанови добре засвоїли те, що школа і надалі розвиватиметься як загальноосвітня, трудова, політехнічна і що її головні завдання – давати міцні знання з основ наук, формувати високу свідомість, здійснювати естетичне і фізичне виховання, готувати до творчої праці. Дирекція школи активізувала роботу піонерської та комсомольської організацій. Успішність становила 98-99 %, а якість знань – 40-41%.
10. Школа на шляху виконання основних напрямів реформи загальноосвітньої і професійної школи
19 квітня 1984 р. відбувся Пленум ЦК КПРС, який схвалив основні напрями реформи школи. Ставилися такі завдання: - підвищити якість освіти і виховання; - докорінно поліпшити постанову трудового виховання, навчання і профорієнтації у ЗОШ; - посилити відповідальність учнів за якість навчання;4 - піднести суспільний престиж учителя; - зміцнити матеріально-технічну базу навчальних закладів і позашкільних установ.
11. Робота школи в незалежній Україні
У 1990 р. директором став Болсун С. О. Він зумів організувати педколектив школи, настроїв вчителів на сумлінну працю для навчання і виховання підростаючого покоління. У 2001-2002 навчальному році школа проходила атестацію для отримання ліцензії на право діяльності школи і видачі документів випускникам.
З 2006 р. директором школи стала Видра О.М. У 2006 році школа одержала комп'ютерний клас. За рейтингом відділу освіти школа зайняла друге місце в районі. Учні є активними учасниками спортивних змагань району та області.
Немає коментарів:
Дописати коментар