понеділок, 24 лютого 2020 р.

Медіаграмотність – необхідна компетентність сучасного вчителя (районний семінар учителів суспільствознавчих дисциплін)


Медіаграмотність – необхідна компетентність сучасного вчителя.

У Концепції «Нової української школи» медіаграмотність виступає
складовою інформаційно-цифрової компетентності учнів, а навички медіа
грамотності вже включено у Державний стандарт початкової освіти. Тому
формування медіа компетентності у вчителів на сьогодні є актуальною
проблемою.
Медіаграмотність є функцією вчителя, виконання якої пронизує
виконання всіх інших функцій, підвищуючи їх якість; є засобом зростання як
професіоналізму вчителя, так і кваліфікаційного статусу, що забезпечує йому
педагогічну кар’єру.
Тільки вчитель, який є майстром своєї справи, розуміє що потрібно
постійно самостійно контролювати та підвищувати ефективність засобів уроку.
Згідно Теорії Поколінь, створеної у 1991 р. Нейлом Хоувом та Вільямом
Штраусом, кожні 20 років народжується нове покоління людей, які виховуються
у певних історичних умовах та мають схожі цінності. Нині активними є
покоління – Baby Boomers, X, Y, Z. Покоління Z – діти, народжені у епоху
масштабного розповсюдження Інтернет-технологій (в Україні початок цього
періоду – з 2003-2005 рр). Вони прийшли у цей світ у цифрову епоху і вже
ніколи не зможуть уявити своє життя без мережі Інтернет та різноманітних
гаджетів. Від самого народження вони звикають жити у світі без кордонів, але з
однією поправкою, дуже часто цей світ обмежений екраном. Ще з дитинства
діти цифрового покоління починають аналізувати величезні обсяги інформації.
Це покоління потребує медіаграмотного творчого вчителя, який зможе навчити
їх критично мислити, декодувати медіатексти, швидко знайти потрібні
відповіді, відкинувши зайве.
21 лютого у Новоолександрівській ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся районний
семінар учителів суспільствознавчих дисциплін. Вчителі опрацювали тему
«Вплив засобів медіа на формування громадської думки». Мета заходу
допомогти вчителеві суспільствознавчих дисциплін озброїтися інструментарієм
медіаосвіти для формування в учнів медіаосвітніх компетентностей, необхідних
для життя в сучасному демократичному суспільстві.
Шурін Лариса Петрівна, вчитель вищої категорії провела демонстраційно-
показовий урок з громадянської освіти у 10 класі практичне заняття за темою
«Маніпулятивний вплив медіа. Як розпізнати маніпуляції та захиститися від
них». Протягом уроку учні ознайомилися із формами та метою медійних
маніпуляцій, вчилися розпізнавати основні прийоми маніпуляції, розвивали
вміння протистояти маніпулятивному впливу в повсякденному житті. Діти
створили газету «Новини уроку».
Вчителі-суспільствознавці проаналізувавши причини актуальності медіа
грамотності в Україні прийшли до висновку:
Ми беремо участь у демократії через засоби масової інформації. Участь у житті
суспільства й політиці – це, по суті, спілкування з іншими людьми, отримання
та надання інформації через ЗМІ. Громадяни, які не можуть спілкуватися через
ЗМІ, не можуть брати участь у житті суспільства або в політиці. ЗМІ
пропонують захоплюючі можливості для тих громадян, які отримали освіту в
медіа грамотності, і, отже, хто може керувати ЗМІ критично і свідомо - може
впоратися з масивами інформації різноманітних типів і якості. Формуючи у
здобувачів освіту медіаграмотність як ключову компетентність – ми закладаємо
фундамент для створення громадянського суспільства, правової демократичної
України.
Синявська Г.В.
Керівник РМО вчителів
суспільствознавчих дисциплін






Немає коментарів:

Дописати коментар