неділя, 1 березня 2020 р.

Програма розвитку Новоолександрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Нижньосірогозької районної ради Херсонської області на 2020-2025 н.р.







Програма розвитку
Новоолександрівської ЗОШ
І-ІІІ ступенів
Нижньосірогозької районної ради
Херсонської області
на 2020-2025 н.р.




Програма містить далекі та близькі прогнози діяльності закладу освіти, що орієнтовані на модель випускника. Провідні ідеї програми відображають пріоритети розвитку закладу освіти.
 


   






ЗМІСТ


1.Паспорт  школи
      2. Шляхи реалізації Програми розвитку
3.Концепція  розвитку закладу
4.Проект «Професійна майстерність педагогів»
5.Проект «Обдарована дитина»
6.Проект «Я - патріот»
7.Моніторинг ефективності програми















1. ПАСПОРТ ШКОЛИ

І.Повна назва закладу: Новоолександрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
                                 Нижньосірогозької районної ради Херсонської області

Адреса закладу: 74720 Україна, Херсонська область, Нижньосірогозький р-н,
                               с. Новоолександрівка вул. Садова,49а


Соціальний запит школи
Програма орієнтована на підвищення якості освіти, оновлення її змісту і структури на основі кращих традицій, що склалися в школі і сучасних педагогічних технологій, спрямованих на формування конкурентоспроможного учня; оптимізацію механізму управління школою, забезпечення єдності освітнього, виховного та педагогічного процесів.
Мета
програми
Створення освітнього простору, який дозволить забезпечити розвиток та виховання учня, громадянина України, здатного впливати на особистісну освітню траєкторію
та здатного порівнювати її з національними і загальнолюдськими досягненнями.
_____

_____________



Задачі
програми

1.Створити ефективну, постійно діючу систему безперервної освіти педагогів.
2.Створити комплекс умов духовно-творчого та громадянсько-патріотичного розвитку особистості кожного учня та сформувати орієнтацію учнів на духовний розвиток, громадянську свідомість та самовдосконалення.
3.Оптимізувати систему дидактичного та матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу.
4.Продовжити роботу щодо створення умов для формування індивідуальних освітніх маршрутів учнів в умовах допрофільної та профільної освіти та в системі роботи з обдарованими учнями.
5. Покращити матеріально-технічну базу для якісного впровадження нових державних стандартів
Покращити матеріально-технічну базу для якісного впровадження нових державних стандартів.


Принципи
діяльності


Якість: ми цінуємо репутацію, засновану на високих стандартах освіти. Успішність: ми спроможні всебічно розвинути творчий потенціал учнів, сформувати успішну особистість.
Мотивація: ми прагнемо створити кращий світ за допомогою освіти.
Участь: усі зацікавлені сторони (батьки, громадськість) отримують максимум інформації про освітній процес і мають можливість впливати на нього. Лідерство: ми прагнемо до інновацій у педагогічній діяльності і схвалюємо творчий підхід педагогів до навчально-виховного процесу. Партнерство: ми досягаємо мети, працюючи разом. Інтернаціональність мислення: ми приймаємо і цінуємо різноманітність,ставимося толерантно до кожної дитини як особистості.
      Терміни
реалізації
програми




2020 – 2025  роки


Очікувані
результати
Підвищення якості освіти, розширення сфери додаткової освіти.
Зростання творчої активності педагогів, поширення інноваційних педагогічних технологій на весь колектив.
Підвищення престижу і підвищення рівня взаємодії школи з навколишнім соціумом.
Підвищення якості знань учнів.

Нормативно-правова база Програми
1. Конвенція ООН про права дитини.
2.  Конституція України .
3. Закон України «Про освіту»(зі змінами 2016р.)
4. Закон України «Про загальну середню освіту»(зі змінами 2016р.)
5. Закон України «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні»(зі змінами 2014р.)
6. Концепція національно-патріотичного виховання дітей і молоді     (затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 р. № 641).
7. Заходи щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді (затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 р. №641).
8. Стратегія національно-патріотичного виховання дітей і молоді на 2016-2020 роки (затверджено Указом Президента України № 580/2015 від 13.10.2015 р.)
9. Положення про загальноосвітній навчальний заклад (зі змінами 2016 р.)
10.    Державний стандарт початкової загальної освіти (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 р. № 4620).
11.    Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23.01.2011 р. № 1392).
Виконавці Програми розвитку:
·  Адміністрація школи
·  Педагогічний та учнівський колектив
·  Батьківський комітет
·  Громадські організації та об’єдання

Етапи реалізації програми:
І етап – підготовчий 2020-2021 роки
Мета – створення локальних нормативних документів, проектів, які б виконували ґрунтовну роль щодо виконання програми.
Задачі:
1. Проведення моніторингу всіх систем роботи школи.
2. Затвердження локальних нормативних документів.
Зміст діяльності на першому етапі: планується комплексна діагностика всіх учасників освітнього процесу для визначення повної структури дій, спрямованих на досягнення кінцевої мети і забезпечення для цього умов, введення продуктивних технологій, створення передумов, які сприяють розвитку інноваційної діяльності, розробка освітніх проектів, узагальнення результатів І етапу реалізації Програми.
ІІ етап - основний 2021 - 2022 роки
Мета - організація планомірної роботи з необхідного ресурсного забезпечення для ефективної реалізації програми розвитку школи.
Задачі:
1.Реалізувати нові освітні програми, спрямовані на профілізацію навчання і формування ключових компетенцій учнів.
2.Запровадити систему профільної освіти учнів в школи.
3.Ефективно використовувати сучасні технології навчання.
Зміст діяльності на другому етапі: планується реалізація всіх проектних заходів та максимальне досягнення кінцевих результатів програми, проведення моніторингу всіх пріоритетних напрямків діяльності.
ІІІ етап - узагальнюючий 2022 - 2024 роки.
Мета - аналіз досягнутих результатів та визначення перспективи подальшого розвитку школи.
Задачі:
1. Зафіксувати створені прецеденти освітньої практики і закріпити їх у локальних нормативних актах школи.
2. Узагальнити досвід інноваційної діяльності школи і рекомендувати його до застосування в інших загальноосвітніх закладах району, міста.
   Зміст діяльності на третьому етапі: планується фіксування досягнутих результатів, узагальнення накопиченого досвіду з інноваційної діяльності школи.
Ресурсне забезпечення Програми
·  Розробка та реалізація механізмів залучення бюджетних та додаткових фінансових та матеріальних ресурсів (цільових соціальних проектів, інвестицій, благодійних внесків тощо);
·  Підвищення ефективності використання бюджетних та позабюджетних коштів;
·  Прозорість використання фінансів
Історичні дані про школу
1867р. – заснування земського чотирикласного училища
1879 р. – побудовано типове приміщення школи
1930 р. – реорганізація в Новоолександрівську семирічну школу
1967р. – побудовано нове приміщення школи , реорганізація у Новоолександрівську середню школу.
1997 р. – реорганізація у Новоолександрівську загальноосвітню школу  І – ІІІ ступенів.
2012 р. – атестація школи.
Загальна характеристика школи
Новоолександрівська  загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів є державним учбовим закладом, що забезпечує якісне різнорівневе навчання дітей, відповідає запитам часу і задачам включення молоді в реальне життя в умовах демократичної держави і ринкових відносин.
По суті, программа  розвитку школи і є моделлю школи майбутнього.
Державна політика у сфері освіти в питаннях навчання та виховання під­ростаючого покоління визначає систему освіти, яка має забезпечити умови для інтелектуального, соціального, морального та фізичного розвитку учнів, тим самим виховуючи всебічно розвинену особи­стість, здатну реалізувати себе в повній мірі у дорослому житті, виховати конкурен­тоспроможну особистість, яка має попит на сучасному ринку праці. Програма  розвитку Новоолександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про Державну національну програму «Освіта» («Україна XXI століт­тя»), «Про загальну середню освіту», «Про Національну доктрину розвитку освіти», відповідними Указами Президента України, Кабінету Міністрів України та Міністерства освіти і науки України, зокрема, "Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання", Національною доктриною розвитку освіти, "Концепцією загальної середньої освіти (12-річна школа)", "Концепцією інформатизації України", "Концепцією інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп'ютеризації сільських шкіл", "Концепцією профільного навчання в старшій школі", Державним стандартом базової і повної середньої освіти та Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів для початкової, основної та старшої школи.
            Найголовніша відмінність Новоолександрівської школи від інших шкіл району у тому, що вона з 2009 року почала працювати над впровадженням інтерактивних технологій у навчально-виховній діяльності . На базі школи створена опорна школа та ведеться експериментальна робота з теми «Використання інтерактивних форм і методів  у навчально-виховному процесі»
Навчання і виховання у Новоолександрівській ЗОШ І – ІІІ ступенів спрямовано на розвиток особистості кожного учня згідно соціальному замовленню батьків школі.
Обґрунтування  необхідності розроблення Програми  розвитку  Новоолександрівської загальноосвітньої  школи І—III ступенів
Освіта сьогодні покликана займатись особливим духовним творенням — готувати нову людину - громадянина України, якому притаманні такі риси, як національна самоповага і патріотизм,  гуманність і добропорядність, компетентність і волелюбність, який високо цінує ідеали демократи, свободи, справедливості.
Аналіз організації освітнього процесу в закладі та усвідомлення проблем розвитку загальної середньої освіти в Україні на сучасному етапі викликали необхідність розробити Програмою  розвитку Новоолександрівської загальноосвітньої школи  І-III ступенів на період 2020-2025 років з метою реалізації місії закладу: створення  умов  для  всебічного розвитку особистості, творчої самореалізації молоді, виховання покоління людей,   здатних ефективно працювати  і  навчатися  протягом  життя, оберігати  й примножувати цінності національної культури та громадянського суспільства,   розвивати і зміцнювати суверенну, незалежну, демократичну, соціальну та правову державу як невід'ємну складову  європейської та світової спільноти.
Щоб відповідати високим стандартам і вимогам нової епохи, сучасній людині необхідні знання  в  широкому спектрі галузей, вона повинна вміти засвоювати все нові й нові способи та види діяльності. Сучасна школа має створювати умови для саморозвитку, самоствердження, самореалізації особистості. Умови, за яких дитина може проявити не лише інтелек­туальну компетентність, а й  соціальну.
Ідеї розвитку
1.   Новоолександрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів має статус закладу із навчанням українською мовою та повинна забезпечувати комплексну програму розвитку дітей у системі безперервної освіти, доступність навчання для всіх дітей.
2.  Будувати навчально-виховний процес на основі глибокого всебічного вивчення особистості школяра шляхом ефектив­ної роботи психолого-соціальної служби в закладі, науково-обґрунтованого діа­гностування, аналізу динаміки розвитку кожної дитини, створення відповідних умов для задоволення її зростаючих по­треб і активної участі в житті соціуму.
3.У навчальному закладі слід особливу увагу приді­ляти гармонійному розвитку, вихо­ванню загальнолюдських цінностей, формуванню базової культури учнів, зміцненню здоров'я, наданню допомоги у саморозвитку кожного школяра.
4.Зміцнити зв'язки школи з дошкільними, позашкільними закладами як основою створення і розвитку єдиного педагогіч­ного комплексу. Разом із тим здійснюва­ти багатопрофільність та різнорівневість навчання, розробляти і відбирати най­більш ефективні технології  навчання.

2. Шляхи реалізації Програми  розвитку:
- забезпечення ефективної діяльності загальноосвітнього закладу з метою створення сприятливих умов для організації навчально-виховної діяльності;
- формування системи виявлення обдарованої молоді;
- створення сприятливих умов для підтримання творчої праці вчителів, підвищення їх професійної майстерності, популяризації  педагогічних  здобутків;
- впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес;
- проєктування управлінської діяльності.


           Мета і завдання
Метою навчання у школі є виявлен­ня і розвиток здібностей кожної дитини, формування духовно багатої, фізично роз­виненої, творчо мислячої, конкуренто­спроможної особистості - громадянина України.
Основними    завданнями    навчально-виховного процесу є:
- поєднання навчально-виховної роботи з науково-методичною,науково-дослідницькою   та експериментальною;
- використання поряд з традиційними методами та формами навчання і виховання інноваційних педагогічних технологій тощо.
- на першому ступені навчання продо­вжувати роботу, розпочату в дошкіль­них закладах  з урахуванням індивідуальних особливо­стей і деякої варіативності навчання;
- на другому ступені реалізовувати ба­зовий, допрофільний компоненти на­вчання з наданням можливості вільного вибору напрямків варіативного ком­понента з правом переходу від одного додаткового курсу до іншого за умови збереження гнучкої трирівневої си­стеми навчання відповідно до нахилів і здібностей та психолого-соціального супроводу навчально-виховного про­цесу, що коригує розвиток кожної дитини;
- на третьому ступені здійснювати про­фільне навчання, що забезпечуватиме наступно-перспективні зв'язки між (загальною середньою і професійною освітою відповідно до обраного про­філю).
Основними напрямками діяльності школи є:
Ø  навчально-методична робота;
Ø  культурно-виховна робота;
Ø  спортивно-оздоровча робота.
Новолександрівська ЗОШ І-ІІІ ступенів  аналізує, випробовує, досліджує, впроваджує нові технології та педагогічні інновації; забезпечує реалізацію потреб громадян у загальній середній освіті відповідно до інтересів, здібностей, нахилів особистості, надаючи дітям рівні можливості для її одержання, сприяє формуванню нового економічного мислення.
Основними принципами школи є:
Ø  гуманізація;
Ø  демократизація;
Ø  системність;
Ø  диференціація і індивідуалізація;
Ø  співпраця і співтворчість;
Ø  оптимізація.
Провідною метою Новоолександрівської  ЗОШ І-ІІІ ступенів  є:
·        задоволення потреб громадян, суспільства і держави у безперервній загальній середній освіті;
·        всебічний розвиток кожної дитини як особистості шляхом розкриття і реалізації її потенційних можливостей, розумових та фізичних здібностей, талантів;
·        виховання моральних якостей громадянина, здатного до свідомого суспільного вибору;
·        підготовка до універсальної діяльності у швидкозмінному світі через самореалізацію, організацію ранньої спеціалізації й ідентифікації школяра;
·        формування професійних намірів учнів, поєднуючи одиничне і загальне, особисте і громадське, реалізуючи логіку безперервної освіти.

Головними завданнями Новоолександрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів як центру інтелектуального розвитку особистості є:
·        реалізація державної політики у сфері навчання;
·        забезпечення активного, свідомого, безперервного, систематичного засвоєння учнями основ наук, вироблення вміння застосовувати набуті вміння і знання у практичній діяльності, всебічний розвиток дитини як особистості з урахування її здібностей і талантів;
·        пошук і відбір здібних та обдарованих дітей, надання їм можливостей реалізації особистих творчих планів;
·        громадське, національне виховання та розвиток учнів;
·      формування в учнів необхідних життєвих компетенцій, навичок активної пізнавальної діяльності, розвиток творчого потенціалу;
·        забезпечення умов для ранньої професійної орієнтації та професійного самовизначення учнів, їх підготовки до вступу у вищі навчальні заклади;
·        становлення особистості учня, його орієнтація та подальший розвиток, самовиховання, самовизначення, самоствердження;
·        розробка педагогічним колективом нового змісту освіти, впровадження нових освітніх та управлінських технологій;
·        створення в сім’ї соціально розвиваючого середовища для розвитку здібних та обдарованих дітей;
·        становлення батьків, як суб'єктів навчального та виховного процесу у закладі;
·        забезпечення психологічного супроводу  управлінського та навчально-виховного процесів;
·        створення умов для самовираження дитиною свого "Я" у навчальній і творчій праці;
·        формування економічного мислення, знань про підприємництво;
·        самоконтроль і самооцінка власної діяльності.
Завданням школи становлення (І ступінь), є забезпечення інтенсивного пізнавального та інтелектуального розвитку дітей, формування комунікативних навичок,  залучення до активної творчої діяльності в секціях, гуртках,; створення умов для економічного, естетичного та фізичного розвитку, підготовки здібних та обдарованих дітей до навчання в школі.
Завданням школи II ступеня - школи самостійності і самоутвердження - є здобуття стійких знань з основ наук, які застосовуються у творчій діяльності, здобуття навичок культури розумової праці, формування методів наукового пізнання, евристичного мислення, підготовки до ранньої профорієнтації. Залучення учнів до вивчення курсів за вибором.
Завдання школи III ступеня - школи вибору і самовизначення - є засвоєння фундаментальних наук, розвиток спеціальних та практичних здібностей, забезпечення професійної орієнтації учнів, підготовка їх до вступу у вищі навчальні заклади.
На основі встановлених Кабінетом Міністрів України нормативів фінансування здобуття загальної середньої освіти у Новоолександрівській ЗОШ І –ІІІ ступенів  встановлюється така структура.
Загальноосвітня школа складається з трьох ступенів:
І ступінь - початкова школа - 4 роки.
ІІ ступінь - основна школа    -5 років.
III ступінь - старша школа    - 2 роки.
І ступінь. Школа становлення. Навчаються діти 6-10 років.
Основним завданням таких класів є:
- створення умов не тільки для інтелектуального, а й для художнього, естетичного, фізичного розвитку дітей;
- адаптація дітей до підвищених вимог під час організації навчання, виховання та розвитку особистості до традицій, соціальних норм, які є в закладі;
-  підготовка учнів для подальшого навчання в школі.
ІІ ступінь. Школа самостійності та самоутвердження. Навчаються діти 11-15 років. Школа забезпечує створення оптимальних умов для розвитку здібностей дітей, формування у них методів наукового пізнання, евристичного мислення, підготовку їх до ранньої профілізації за рахунок використання варіативної складової навчального плану, введення курсів за вибором, факультативів.
ІІІ ступінь . Школа вибору і самовизначення. Навчаються учні 16-17 років.
Модель випускника початкової загальної освіти.
Ступінь самовизначення й самореалізації особистості випускника початкової загальної освіти безпосередньо залежить від рівня його інтелектуального, морального та творчого розвитку. Це означає, що учню необхідно оволодіти не просто сумою знань різних наук, а їхньої цілісною системою, що відображає єдину наукову картину світу й слугує основою для подальшої діяльності.
Щоб сформулювати чітке уявлення про загальні завдання початкової школи, спрогнозувати результати підготовки випускника школи І ступеня й рівні їхньої компетенції, ми створили творчу групу з числа учителів початкових класів з залученням учителів середньої та старшої ланок для розробки моделі компетентного випускника школи І ступеня.
Приступаючи до розробки моделі компетентного випускника школи І ступеня, спочатку ми мали  визначитися з тим, який саме „ зразок ” має вийти в результаті діяльності школи й чим випускник нашої освітньої установи відрізнятиметься від випускників інших шкіл.
Працюючи над даною проблемою, ми прийшли до висновку, що він повинен відповідати наступним критеріям:
1.    Сформованість пізнавального потенціалу особистості випускника.
Показники:
-            навчання учнів;
-            розвиненість мислення (зокрема навички аналітичного мислення);
-       пізнавальна активність учнів (зокрема здібність до активної розумової діяльності).
2.    Сформованість морального потенціалу особистості випускника.
Показники:
-            моральна спрямованість особистості;
-            сформованість ставлення учня до Батьківщини, суспільства, родини, школи, класного колективу, себе, природи, праці.
3.    Сформованість комунікативного потенціалу особистості випускника.
Показники:
-            комунікативність;
-            сформованість комунікативної культури в учнів.
4.    Сформованість естетичного потенціалу особистості випускника.
Показники:
-            сформованість естетичної культури (розвиненість почуття прекрасного та інших естетичних почуттів);
-            художньо-творча активність на оптимальному для кожного учня рівні.
5.    Сформованість творчого потенціалу у особистості випускника.
Показники:
-            творче мислення учнів;
-            здібність до самовизначення і самореалізації;
-            різнобічні інтереси.
6.    Сформованість фізичного потенціалу особистості випускника.
Показники:
-            стан здоров’я випускних класів;
-            розвиток фізичних якостей.
Модель компетентного випускника школи І ступеня повинна відображати:
-            рівень засвоєння випускником основних і додаткових загальноосвітніх програм;
-            сформованість основних груп компетентностей учня;
-            домінуючий спосіб мислення випускника;
-            рівень сформованості соціальних навичок випускника;
-            пріоритетні особистісні риси, які мають сформуватися в учнів у процесі засвоєння освітньої програми кожного рівня.
Безпосередньо саму розробку моделі  поділили на три етапи.
Перший етап розпочали  з визначення найвищого рівня освітніх програм, які реалізує початкова школа, тобто з випускника, котрий освоїв рівень середньої загальної освіти.
  На другому етапі  для того, щоб реальний випускник початкової школи якомога повніше відповідав розробленій школою моделі, ми визначили набір  характеристик, які учень має отримати на момент його переходу до середньої ланки.
Модель „Випускник початкових класів”
Загальні риси:
Працелюбний, вольовий, уважний, старанний, емоційний, інтелектуальний.
Дитина з розвинутою мовою, мисленням, зоровою й слуховою пам’яттю, яка вміє рефлексувати, слухати й чути, мислити й володіти почуттям самоконтролю та самостійності.
Якісні характеристики:
Упевненість у собі, відчуття повноцінності, старанність, працелюбність, самостійність, дисциплінованість, емпатія, доброзичливість, комунікативність, мотивація досягнення успіху, соціальна мотивація (відповідальність, обов’язок), навчально-пізнавальні інтереси.
Модель компетентного випускника школи І ступеня
Соціальна компетентність:
-            уміння безконфліктно співіснувати в колективі;
-            вміння приймати рішення;
-            вміння робити вибір;
-            уміння спілкуватися.
Самоосвітня компетентність:
-            самостійність у навчальній діяльності;
-            володіння основними засобами самоконтролю;
-            вміння переносити набуті знання в нестандартну ситуацію для розв'язання проблем;
-            уміння зосереджуватися й підтримувати увагу.
Пізнавальна компетентність:
-            рівень освіти повинен відповідати Державному стандарту початкової загальної освіти;
-            вміння виділяти суттєві властивості, узагальнювати, робити висновки.
Особистісна компетентність:
-            уміння працювати над розвитком індивідуальних здібностей;
-            активність і самостійність у пізнавальній та соціальній діяльності;
-            вміння аналізувати свої думки та дії.
Компетентне ставлення до свого здоров'я:
-            рухова активність;
-            емоційно-позитивне ставлення до навчання;
-            фізична розвиненість.
Модель випускника основної загальноосвітньої школи.
Основні компоненти моделі компетентного випускника:
Готовність жити в демократичній громаді:
Уміння визначати проблеми громади й своє ставлення до них.
• Вивчення нормативної бази України, що регламентує питання громадянської активності.
• Навчання планування діяльності з вирішення проблем громади.
• Набуття навичок спілкування з представниками органів влади, місцевого самоврядування, інших громадських інституцій.
• Оцінювання власної діяльності через підготовку й презентацію результатів навчання, практичної діяльності.
• Уміння впливати на рішення владних структур.
2. Суспільно-правова компетентність випускника:
Знання Конституції України, чітке уявлення про політичну структуру держави.
• Чіткість уявлень про права й обов'язки, їх реалізацію.
• Дотримання норм і правил людського спілкування.
• Розуміння необхідності сформованості лідерських якостей.
• Уміння бути гравцем у команді, досягати успіху.
• Уміння впливати на рішення владних структур.
• Уміння грамотно, відповідно до норм чинного законодавства знаходити шляхи розв'язання суспільних проблем.
3. Готовність бути менеджером власного життя, професійна діяльність:
Наявність знань про свої можливості, обдарування.
• Володіння ключовими життєвими компетентностями.
• Гармонія індивідуального й соціального, особистісного й громадянського.
• Знання основних положень законодавства про працю, своїх прав, обов'язків.
• Володіння навичками самообслуговування.
• Дбайливе ставлення до продуктів людської діяльності.
• Володіння практичними вміннями професійно-трудової діяльності.
• Уміння організовувати свій розпорядок дня, його дотримання.
Сучасній освіті потрібен перехід від школи, яка навчає, до школи, яка керує знаннями
4. Особистісна, етична, психолого-фізіологічна сфера:
Переважання гуманістичної орієнтації в системі особистісних цінностей.
• Організованість і відповідальність, готовність сприймати людей такими, якими вони є.
• Самоповага, самодисципліна, самокритичність.
• Знання про особливості свого темпераменту й характеру, стану здоров'я.
• Дотримання правил особистої гігієни й захисту від вірусних та інфекційних захворювань.
• Уважне ставлення до свого фізичного й психічного стану, зовнішнього вигляду.
Таким чином, сучасний випускник має бути готовим до життя в демократичному суспільстві, розуміти свою роль у ньому, усвідомлювати відповідальність за свої вчинки.
          У навчальному закладі склалася необхідність в створенні моделі випускника основної школи збереження здоров’я, який повинен мати:
1.     Необхідний рівень навченості, сформованості ключових компетенцій, необхідних для подальшого професійного зростання та успішної трудової діяльності.
2.     Рівень ключових компетенцій, необхідний для сбереження та зміцнення здоров’я.
3.     Рівень сформованості ключових компетенцій, пов’язаних із взаємодією людини і соціальної сфери.
4.     Рівень сформованості ключових компетенцій, повязаних із взаємодією людини і навколишнього середовища.
5.     Необхідний рівень сформованості культури людини.
            Реалізація моделі випускника школи збереження здоров’я дасть змогу виховати особистість всебічно освічену, здатну до життєтворчої діяльності, мотивовану на здоровий спосіб життя.
В моделі, розробленій педагогічним колективом нашої школи відображені саме ті якісні характеристики учня, які повинні формуватися в процесі навчання, і забезпечити йому життєве та професійне самовизначення.
Модель випускника розглядається нами не як сувора схема, а як відкрита система, що постійно доповнюється.
     Головна ідея:
Випускник основної школи – особистість, яка фізично, морально, психічно здорова, творчо розвинена, соціально-орієнтована, здатна до самореалізації:
v   Випускник школи усвідомлює різноманіття життєвих цінностей, особисту самооцінку.
v   Випускник школи є громадянином – патріотом Батьківщини
v  Випускник школи вміє здійснювати вибір, жити та працювати у різновіковому колективі.
v  Випускник школи здатен до спілкування із людьми на гуманістичних принципах.
v   Випускник школи має необхідний рівень теоретичних знань,  потребу в знаннях та здатність до самоосвіти.
v  Випускник школи дотримується здорового способу життя.
Структура життєвої компетентності складається з основних блоків:
v  Здоров’язберегаючий потенціал
v  Ментальність громадянина – патріота України
v  Духовний потенціал
v  Пізнавальний потенціал
v   Культурний потенціал
v   Комунікативний потенціал
Модель випускника середньої школи
Розробляючи модель випускника середньої школи, педагогічний колектив, учні, батьки учнів визначили, яким має бути наш випускник. У процесі дослідження розробили й теоретично обґрунтували критерії оцінювання успішного випускника сільської школи, який:
Усвідомлює:
-         необхідність підготовки до життя і праці в ХХІ столітті;
-         необхідність самовдосконалення, самовиховання;
-         необхідність бути громадянином України;
-         приналежність до європейської спільноти.
Готовий до:
-         життя в колективі;
-         вибору професії;
-         прийняття самостійних рішень;
-         пошуку раціональних шляхів вирішення життєвих проблем;
-         численних альтернатив, які пропонує життя;
-         безперервної самоосвіти;
-         самовдосконалення, саморозвитку, саморегуляції, самовиховання.

Має:
-         активну громадську позицію;
-         досвід діяльності в колективі;
-         власну точку зору.
Уміє:
-         бережливо ставитися до свого здоров`я та здоров`я оточуючих;
-         використовувати набуті знання та вміння для вирішення життєвих проблем;
-         приймати самостійні нестандартні рішення;
-         будувати взаємини з людьми;
-         давати самооцінку діям;
-         визначати своє кредо і свій стиль.
Володіє такими якостями: працелюбність, відповідальність, бережливість і дбайливість, безкорисливість, добропорядність, культурне спілкування, толерантність, гуманність, комунікабельність, комунікативність, компетентність, повага до людей, знання рідної мови, висока громадянська позиція, любов і повага до своєї мови та Батьківщини, відповідальне ставлення до громадського обов`язку.
Наш педагогічний колектив заклав в існуючу модель випускника такі завдання, щоб сформувати гармонійно розвинену особистість, здатну самостійно будувати своє майбутнє в ХХІ столітті.
Створена модель випускника є орієнтиром освітнього закладу, згідно з яким вибудовується освітній та виховний процес.
Зміст та організація навчального процесу
1. Школа планує свою роботу самостійно. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є навчальні плани, які складаються на основі розроблених Міністерством освіти і науки базових навчальних планів.
Відповідно до навчальних планів школи педагогічні працівники самостійно добирають навчальні програми, підручники, допущені МОН України, а також науково-методичну літературу, навчально-наочні посібники та обладнання, форми, методи і засоби навчання.
2. Педагогічні працівники школи можуть поєднувати навчально-виховну роботу з науково-методичною, використовуючи поряд із традиційними методами і формами організації навчальних занять інноваційні технології навчання.
3. У школі на всіх ступенях навчання забезпечується варіативність загальної середньої освіти з урахуванням інтересів і побажань учнів, їх батьків.
4. Навчально-виховний процес у школі здійснюється за денною формою навчання.
5. Загальноосвітня школа охоплює навчанням усіх учнів.  Учні зараховуються згідно з наказом директора, що видається на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють.
6. До першого класу школи зараховуються діти 6-ти років, які досягли шкільної зрілості, що визначається за допомогою психодіагностичного обстеження психологом та педагогом згідно критеріїв, визначених Міністерством освіти та науки України.
7. Навчальний рік ділиться на семестри. Школа І-ІІІ ступенів навчається за 5-денним навчальним планом.
8. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, який складається відповідно до санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором школи.
9. Навчальний рік розпочинається у День знань - 1 вересня. Його тривалість обумовлюється часом виконання навчальних програм з усіх предметів.
10. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менше 30 календарних днів, улітку - 8 тижнів.
11. Оцінювання навчальних досягнень учнів у школі здійснюється за такою системою:
-  у першому та другому  класах, як правило, дається словесна характеристика;
- у третьому та четвертому  класах оцінювання навчальних досягнень учнів проводиться за 12-бальною системою.
12.     Державна підсумкова атестація проводиться тільки в 4, 9 і 11 класах.
Основними формами при організації навчання є:
Ø традиційні уроки, проблемні уроки, уроки-лекції, семінари, практичні заняття, конференції, подорожі, виставки, тощо;
Ø семінарські заняття, ділові ігри, брейн-ринги, індивідуальні заняття, заліки;
Ø профільні семінари, факультативи, курси за вибором.
14. Випускники школи одержують документи про повну загальну середню освіту зразка, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Науково-методична робота
1.Організаційно-педагогічну модель за­кладу складають:
- учителі-предметники;
       -педагогічна  рада;
 - творча група;
  - інформаційно-методична служба (бі­бліотека, читальна зала, методичний кабінет);
 - психологічна служба;
   - медична служба.
2. З метою проектування підвищення освітнього та кваліфікаційного рівнів педагогічних працівників слід забез­печити своєчасне проходження ни­ми курсів підвищення кваліфікації та атестацію.
3.Навчально-методичне забезпечення освіти та позакласну діяльність з пред­метів треба здійснювати через орга­нізацію роботи шкільних методичних об’єднань.
5. Методична служба в рамках шкіль­ного  проекту  забезпечує   реалізацію програми.
Педагогічний колектив ставить перед собою завдання удосконалювати діючі і виробляти нові технології навчання, які спрямовані на особистість учня, на виховання в учнів інформаційної культури, формування їх інтелектуальної культури.
Умови навчально-виховного процесу
1.Питання формування культури здоров'я є пріоритетним напрямком діяльності органів управління закладом, учнів­ського самоврядування та психолого-медико-педагогічної служби.
2.Для створення відповідних санітарно-гігієнічних умов функціонування за­кладу передбачено:
- дотримання вимог державних органів санітарно-епідеміологічного контр­олю відповідно до чинного законо­давства;
- організацію раціонального режиму навчально-виховного процесу;
- введення стабільного рухового режи­му учнів: система рухової активності школярів включає щоденні фізичні заняття (уроки фізичної культури, за­няття спортом за вибором, рухові паузи на уроках, ігрові перерви);
- організацію гарячого харчування
3.Основним завданням  за­безпечення  збережен­ня  життя  та  здоров'я учнів   закладу  є   конт­роль за станом здоров'я  учнів та за необхідності коригування індивідуаль­ного рухового режиму, здійснення профілактики та діагностики захворювань, проведення щеплень.
4. Приділяти особливу увагу пропаганді здорового способу життя, залучати дітей до регулярних занять фізичною куль­турою і спортом. Раціонально викори­стовувати наявну матеріально-технічну базу, ігрові й спортивні майданчики.
4.Організовувати змістовне дозвілля ді­тей під час канікул у пришкільних відпочинкових таборах.  

Кадрове забезпечення
1. Кадрове забезпечення здійснюється на основі штатного розкладу.
2. Педагогічна діяльність здійснюється на основі функціональних обов'язків, визначених у посадових інструкціях.
3. Учитель є соціальним працівником, що організовує творчу співпрацю з учнями як рівноправними особи­стостями.
4.  Крім  виконання  соціального за­мовлення   на  надання   обов'язкової середньої освіти, учитель має пра­во на вияв творчої індивідуаль­ності, на інноваційну діяльність у  процесі  власної педагогічної діяльності.
5. Запровадження рейтингу вчителів школи та його врахування для мотивації педагогічних працівників;
Управлінська діяльність
1. Організаційно-педагогічну модель управлінської діяльності складають:
- загальні збори;
- педагогічна рада;
- рада школи;
- аступ­ники директора з HBP;
- атестаційна комісія;
- батьківський  ко­мітет;
- учнівське самоврядування.
2.Механізм управлінської діяльності включає: діагностику, проектування, керування навчально-виховною діяль­ністю, моніторинг.
3.Річне планування здійснюється з ви­користанням програмно-цільового під­ходу. План будується на основі під­готовки інформаційної довідки про школу, проблемного аналізу стану справ  згідно  з Концепцією школи.
4.При складанні плану використовується структурування, постановка мети, визначення завдань, прогнозування результатів, складання алгоритму дій на кожному етапі. План підлягає екс­пертизі в кінці року.
5. З метою демократизації контролю в управлінській діяльності передбачається залучення до нього працівників всіх ла­нок закладу, робота педагогів-новаторів в режимі самоконтролю, оволодіння технологією експертної діяльності.
Фінансово-господарська діяльність
Фінансово-господарська діяльність за­кладу здійснюється на основі коштів Державного та місцевого бюджетів, що надхо­дять у розмірі, передбаченому нормативами фінансування закладу для забезпечення належних умов його життєдіяльності.
Джерелами позабюджетного фінансу­вання закладу є добровільні благодійні внески батьків. Розподіл коштів добро­вільних батьківських внесків відбувається згідно з фактичним їх надходженням за погодженням із загальношкільним батьків­ським комітетом.
Матеріально-технічне забезпечення умов реалізації Концепції розвитку закладу здійснюється шляхом:
- з  міцнення матеріально-технічної бази
- створення нових навчальних кабінетів;
- поповнення існуючих кабінетів на­вчально-наочними посібниками, до­відковою, методичною, науково-популярною літературою;
- організації виготовлення саморобних навчальних посібників;
- придбання комп'ютерної техніки, тех­нічних засобів навчання;
- поповнення бібліотечного фонду;
- придбання меблів.
Таким чином школою реалізуються основні завдання законодавства України про загальну середню освіту, а саме, забезпечення права громадян на доступність та безоплатність здобуття освіти, створення необхідних умов функціонування та подальшого розвитку навчального закладу. Головною ланкою в освітньому процесі є забезпечення для кожної дитини оптимальних умов для розвитку індивідуальних здібностей самореалізації.
У відповідності з цим освітня програма – це цілісна система заходів по гуманізації, диференціації та індивідуалізації навчання й виховання школярів, яка враховує потреби дітей, їх батьків, громадськості та соціуму.


          Директор школи
Видра Олена Михайлівна
Заступники директора з  
навчально-виховної роботи
          Падалко Олена Вікторівна
Жукова Оксана Олександрівна
 









СТРУКТУРА ЗАКЛАДУ
Станом на  01 січня 2020 року

Дитяча вікова

Кадрова

111 учень (11 класи)

19 педагогічних працівників           не педагогічні працівники

І
ІІ
ІІІ


ступінь
ступінь
ступінь
• старших вчителів - 2






• вчителів вищої категорії       
-
               • технічний
36
53
22

7

           персонал - 17




• вчителів І категорії - 6

учнів
учнів
учні

• вчителів ІІ категорії - 3

4 класи)
(5 класів)
(2 класи)

• спеціалістів - 3







На основі встановлених Кабінетом Міністрів України нормативів фінансування здобуття загальної середньої освіти у Новоолександрівській ЗОШ І –ІІІ ступенів  встановлюється така структура.
Загальноосвітня школа складається з трьох ступенів:
І ступінь - початкова школа - 4 роки.
ІІ ступінь - основна школа    -5 років.
III ступінь - старша школа    - 2 роки.
І ступінь. Школа становлення. Навчаються діти 6-10 років.
Основним завданням таких класів є:
- створення умов не тільки для інтелектуального, а й для художнього, естетичного, фізичного розвитку дітей;
- адаптація дітей до підвищених вимог під час організації навчання, виховання та розвитку особистості до традицій, соціальних норм, які є в закладі;
-  підготовка учнів для подальшого навчання в школі.
ІІ ступінь. Школа самостійності та самоутвердження. Навчаються діти 11-15 років. Школа забезпечує створення оптимальних умов для розвитку здібностей дітей, формування у них методів наукового пізнання, евристичного мислення, підготовку їх до ранньої профілізації за рахунок використання варіативної складової навчального плану, введення курсів за вибором, факультативів.
ІІІ ступінь . Школа вибору і самовизначення. Навчаються учні 16-17 років.
               3. КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ
У сучасних умовах освіта набуває особливого значення для нагромадження людиною професійних знань, навичок, мотивацій, для формування духовності, розуміння та пізнання людиною свого існування. Значно підвищується роль знань, їх накопичення для виходу на новий рівень інформаційних технологій, докорінний вплив на соціальну природу людини.
Перед сучасним закладом загальної середньої освіти постає завдання створити комфортні умови для учасників освітнього процесу та забезпечити учням якісну освіту.
Новий Закон України «Про освіту» дає широкі можливості адміністрації та педагогічному колективу для становлення та розвитку Нової української школи.


Закон збільшив академічну, організаційну, фінансову та кадрову автономію закладу освіти. Заклад може самостійно розробляти свої освітні програми. Закон запроваджує і формалізує єдині для всіх рівнів освіти види порушень академічної доброчесності.
Шляхом узаконення сертифікації педагогічних працівників розширено можливості для розвитку та саморозвитку педагога. Така система дозволить підвищити рівень ініціативності та прагнення до розвитку та самоутвердження.
Для формування позитивного іміджу закладу адміністрації та педагогічному колективу варто постійно працювати над прозорістю та інформаційною відкритістю закладу освіти.
Вперше в контексті ЗУ «Про освіту» сайт закладу набуває важливого значення. Такий спосіб представлення закладу в мережі Інтернет відображає його роботу, формує думку суспільства про заклад, дає можливість громаді бути співучасниками освітнього процесу, брати активну участь у житті школи.
Щомісячна фінансова звітність, яка оприлюднюється на сайті є містком довіри між закладом освіти та учасниками освітнього процесу.
Сучасний заклад освіти повинен створювати рівний доступ всіх учасників освітнього процесу.
Не менш важливою складовою є не тільки вміння соціально адаптуватися в суспільстві, а й формувати компетентну особистість учня, спрямовану на досягнення успіху в житті, виконання різних життєвих і соціальних ролей, здатну спілкуватися в гармонії з людьми.
Випускники нової української школи - це освічені українці, всебічно розвинені, відповідальні громадяни та патріоти, здатні до ризику та інновацій, вміння навчатися впродовж життя. Людина з цією компетентністю вміє вибудовувати навчальну траєкторію, визначати цілі в житті та способи їх досягнення, ефективно керує ресурсами та інформаційними потоками, а також оцінює свої досягнення.




Загальна стратегія закладу
Концепція розвитку Новоолександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про засади державної мовної політики», «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально – виховного процесу», «Про захист персональних даних», "Концепцією загальної середньої освіти", "Концепцією Національної програми інформатизації", "Концепцією розвитку неперервної педагогічної освіти", «Концепцією впровадження медіаосвіти в Україні», «Концепцією профільного навчання в старшій школі», державними стандартами освіти та Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів для початкової, основної та старшої школи.
Концепція на період з 2020-2025 рр. визначає мету, стратегічні напрями та основні завдання, на виконання яких має бути спрямована реалізація державної політики у сфері освіти. Розроблення концепції зумовлено необхідністю змін, спрямованих на підвищення як освіти в нових економічних і соціокультурних умовах.
Обґрунтування концептуальної ідеї розвитку школи
Соціально-економічна і політична нестабільність в країні, протиріччя між об'єктивною потребою суспільства у формуванні особистості  і  реальним станом життя, зростання кількості неблагополучних сімей, дезорієнтація у духовному житті через суперечність традиційних цінностей сучасному світу поп-культури – усе це негативно впливає на соціалізацію підростаючого покоління. 
Соціологічні дослідження свідчать, що нині молодь - це одна з найбільш уражених в економічному плані та найбільш безправна в соціально-правовому відношенні соціальних спільнот, яка живе в умовах підвищеної соціальної напруги і психологічного дискомфорту. В таких умовах актуальним є створення у школі такої моделі освітнього простору, яка б врахувала запити сім’ї та суспільства, змогла найефективніше адаптувати дитину до оточуючого світу.
У межах школи учні набувають соціальних навичок через такі види діяльності як навчання, через виховний процес та залучення учнів до гурткової роботи як на базі школи , так і у позашкільних закладах . Сучасна психологія та соціологія визначають наступні елементи соціальної структури особистості: 1) спосіб реалізації соціальних якостей в діяльності ( трудовій, суспільно-політичній, культурно-пізнавальній, сімейно-побутовій. 2) об'єктивні соціальні потреби особистості, які визначають розвиток людини як суспільної істоти. 3) здатності до творчої діяльності, знання, навички. Творчість - основна відмінна риса людини як особистості; 4) ступінь оволодіння культурними цінностями суспільства, тобто духовний світ особистості. 5) моральні норми і принципи, якими керується особистість.

Мета, головні завдання і принципи діяльності школи
Відповідно до зазначених елементів структури соціальної сторони особистості Новоолександрівською ЗОШ  визначено мету, головні завдання і принципи діяльності школи.
Мета навчально-виховної діяльності в школі – створення рівного доступу дітей до якісної освіти; через реалізацію новітніх технологій навчання та формування  ціннісних орієнтацій учнів навчати і виховувати молодь, здатну самостійно діяти і приймати відповідальні рішення у надзвичайно динамічних політичних та соціально-економічних ситуаціях.
На реалізацію визначеної мети спрямовані основні завдання діяльності:
·      розробка, апробація й упровадження сучасних  інтерактивних та інноваційних технологій у навчально-виховному процесі, самоврядуванні  та в управлінській діяльності школи;
·      розробка технологій застосування окремих складових інформатизації управління загаль­ноосвітнім навчальним закладом та механізму створення і користування базами даних;
·      забезпечення мультимедійного супроводу навчальних занять на основі використання ре­сурсів школи (ммультимедійний кабінет);
·      упровадження в навчально-виховний процес новітніх інтерактивних технологій на­вчання;
·      уведення в практику роботи вчителів методу проектів як однієї з компетентнісно зорієнтова­них технологій навчання та виховання учнів;
·      упровадження заходів у навчальній та ви­ховній діяльності, спрямованих на розвиток письмової й усної комунікації, навичок роботи в групі, самопрезентації, ораторського мистецтва школярів;
·      упровадження в навчально-виховний про­цес здоров'язбережувальних технологій, ство­рення безпечних умов навчання та виховання дітей;
·      створення шкільного середовища, що спри­ятиме прагненню учнів до самопізнання, само­аналізу, саморозвитку.




Принципи функціонування
1.    Основним принципом, яким повинні керуватись педагоги під час соціалізації дитини, це – гуманізм, який найвищою цінністю визначає саму людину, та охоплює такі ознаки як  цілісність особистості, свобода, щастя, рівність. Серед гуманістичних тенденцій необхідно виділити головну - орієнтацію на розвиток особистості. Гуманізація сприяє створенню умов для спільної творчої діяльності на принципах співробітництва, взаєморозуміння між учителями та учнями, повагу та довіру між ними. 
2. Принцип безперервності загального та професійного розвитку особистості підпорядковує інші, забезпечуючи внутрішні і зовнішні умови їх здійснення. Особистість розвивається гармонійно лише в тому випадку, якщо, розвиток орієнтований на "зону найближчого розвитку".
3. Аксіомою педагогіки є принцип природовідповідності, тобто дії щодо навчання та виховання дитини мають відповідати її природі, закономірностям її розвитку, задаткам, здібностям, нахилам, інтересам. Реалізовуючи принцип природовідповідності, школа враховує індивідуальність дітей, а відтак мусить пропонувати варіативність дій. Індивідуалізація - прогнозування розвитку особистості, врахування в навчально-виховному процесі особливостей дитини; забезпечення розвитку здібностей особистості, самопізнання, самоконтролю, самоорганізації,  полягає в забезпеченні фізичного розвитку дитини, збереженні її здоров'я. 
Варіативність передбачає широкий вибір форм і засобів освіти та виховання як у навчальний, так і позаурочний час для задоволення запитів дитини, її пізнавальних та інтелектуальних інтересів і можливостей; розвиток мережі класів, факультативних курсів, гуртків, секцій. 
4. Важливою у процесі соціалізації є опора на принцип культуровідповідності, який передбачає максимальне використання у вихованні та освіті культури середовища, в якій знаходиться навчальний заклад (культури нації, країни, регіону).
5. Принцип соціокультурності передбачає не тільки координацію зусиль сім’ї та школи, але й врахування найрізноманітніших чинників всього соціуму, усунення негативних впливів з боку інших агентів соціалізації підлітка, забезпечення соціально-педагогічної допомоги і захисту особистості. 
6. Через врахування принципу співробітництва реалізовується демократизм, рівність і партнерство батьківської та учительської громад. Демократизація    передбачає  самостійність навчального закладу  у вирішенні основних питань змісту її діяльності, розвитку різноманітних форм співробітництва і партнерства, встановлення довіри між учасниками навчально-виховного процесу, співробітництво вчителів та учнів у вирішенні проблем життєдіяльності, використання методів і форм демократичного обговорення і прийняття рішень. 
7. Науковість забезпечує наукове обґрунтування форм, методів і змісту навчання, здійснення завдань з урахуванням результатів наукових досліджень у педагогіці, психології та інших науках. 

Основні шляхи реалізації Концепції

1. Оптимізація навчально-виховного процесу спрямована на досягнення високої якості результатів навчання, успішне виконання вимог державного стандарту освіти та інноваційних освітніх програм з метою розвитку готовності учнів до продовження освіти після закінчення школи: формування життєвих компетентностей учнів, розвиток особистості учнів через впровадження в освітній процес інноваційних технологій.
2. Інноваційні процеси в галузі виховання будуть спрямовані на розвиток системи самоврядування учнів через розширення його функцій, оптимізації виховної роботи з метою формування соціокультурної, соціальної, культурологічної, інформаційної, комунікативної та інших компетентностей учнів; реалізації програми національно-патріотичного виховання  з метою розвитку в учнях громадянської свідомості,поваги до національних традицій, свят, символів, формування активної громадянської позиції.
3. Робота з обдарованими учнями. Удосконалення системи роботи з обдарованими учнями буде спрямована на розширення діапазону заходів і на створення умов для розкриття, розвитку та реалізації творчих навчально-дослідницьких здібностей учнів. Таким чином буде реалізована модель школи та забезпечена наступність у роботі початкової, середньої та старшої школи 
4. Робота щодо створення безпечних умов праці та навчанняУдосконалення системи роботи щодо охорони безпеки через створення безпечних умов як для фізичного розвитку, так і психічного. Вдосконалення системи роботи психологічної служби школи. 
5.Робота з кадрами. У роботі з кадрами акцент буде зміщений у бік діяльності щодо посилення психолого-педагогічної компетентності вчителя. У зв'язку з цим завданням першорядної важливості стане розвиток у вчителя його професійної самосвідомості, а на цій основі - визначення шляхів і засобів його професійного саморозвитку. Удосконалення професійного зростання вчителів буде досягатися за рахунок безперервного і систематичного підвищення їх професійного рівня, яке представляє собою:
1. Надання практичної допомоги педагогам в питаннях удосконалення теоретичних знань і підвищення педагогічної майстерності з боку методичної служби школи.
2. Підвищення професійного рівня через діяльнісно-проектну роботу:
- робота у творчих групах та групах педагогічної майстерності;
- робота у складі шкільних та районних МО.
- формування власної траєкторії розвитку педагогічної майстерності;
- формування вмінь щодо  вдосконалення власного досвіду.
3. Впровадження продуктивних інформаційних  технологій, що сприяють розвитку інноваційної діяльності педагогів і учнів через щорічне покращення матеріально-технічної бази школи. 
 
Матеріально-технічне та фінансове забезпечення
Концепція розвитку  Новоолександрівською  ЗОШ І-ІІІ ступенів  реалізується в межах обсягу видатків, виділених районним та селищним бюджетом на відповідні роки, а також передбачає залучення позабюджетних коштів інвесторів, меценатів, громадських фондів, інших юридичних чи фізичних осіб, що не суперечить чинному законодавству України.
Матеріально-технічна частина Програми щорічно коригуватиметься бюджетом району та реальними можливостями позабюджетних надходжень.

                                                                                                Учитель готується до гарного уроку все життя...
                                                                                             Така духовна і філософська основа нашого фаху
                                                                                                              і технологія нашої праці.
                                                                                                                                                                     В.О.Сухомлинський
4. ПРОЕКТ «ПРОФЕСІЙНА МАЙСТЕРНІСТЬ ПЕДАГОГІВ»
Мета:
·  створення механізму шкільного управління на основі поваги, довіри, успіху з метою зростання ефективності кадрового забезпечення школи шляхом підвищення професійної компетентності педагогів.
·  створення умов для безперервного підвищення кваліфікації педагогів та формування у них потреби у творчій самоосвіті.

№ з/п
 Зміст заходу
Термін виконання
1.                   
Удосконалення організаційної структури управління на основі стратегічного,тактичного,оперативного, мотиваційного управління
2020-2025
2.                   
Діагностика щодо виявлення готовності педагога до інно­ваційної діяльності (анкетування, аналіз навчально-вихов­ного процесу, участь у методичних заходах)
2020-2024
3.                   
Діагностування рівня підготовленості педагогічних пра­цівників школи до інноваційної діяльності
2020-2021
4.                   
Надання методичної допомоги педагогам у розробці індивідуальної траєкторії професійного розвитку
2021-2024
5.                   
Проектування оновленого освітнього простору школи
2020
6.                   
Освоєння нових педагогічних ідей шляхом залучення педагогів до інноваційної діяльності:
-        засідання педагогічної ради, круглі столи, семінари тощо;
-        творча діяльність педагогів у методичних об'єднаннях;
-        участь у науково-практичних конференціях;
-        узагальнення власного досвіду й досвіду своїх колег;
-        заняття на курсах підвищення кваліфікації;
-        самостійна дослідницька, творча робота над темою, проблемою
2020-2025
7.                   
Розробка рекомендацій і порад щодо впровадження в практику роботи школи інноваційних технологій
2020-2021
8.                   
Узагальнення досвіду роботи членів творчої групи
2022-2023
9.                   
Захист напрацювань на засіданнях педагогічної ради.
2023-2025
10.               
Проведення оцінки рівня методично-педагогічної діяльності педагогів
2020-2025
11.               
Підвищення кваліфікації педагогів через курсову підготовку, обмін досвідом і самоосвіту
2020-2025
12.               
Організація роботи творчих груп  з проблем, груп методичної  підтримки та педагогічного майстерства .
2020-2025
13.               
Моніторинг результативності виконання проекту
2024-2025

Очікувані результати:
1.Підвищення педагогічної компетентності, яка складається з удосконалення знань та узагальнення педагогічного досвіду шляхом цілеспрямованоїсамоосвітньої роботи;
 2.Ріст педагогічної майстерності вчителів;
 3.Підвищення методичної культури.
4. Запровадження інноваційної діяльності в роботі педагогів, адміністрації школи; створення в педагогічному колективі влас­ної моделі інноваційного розвитку
5. Підвищення мотивованого саморозвитку та самовдосконалення, формування індивідуального стилю професійної діяльності, вибір індивідуального та професійного маршруту.


Пріоритетні напрями розвитку особистості педагога:
                       атестація педпрацівників:                    здобуття фахових компетентностей
спеціалізованої освіти (стаття 50);
                       сертифікація: зовнішнє оцінювання професійних компетентностей (на добровільних засадах виключно за власною ініціативною) (стаття 51);
                       створення середовища цілеспрямованого саморозвитку творчо- ініціативного педагога (стаття 59).
Основні професійні принципи особистості педагогічного працівника у системі компетентностей
       Інтелектуальна компетентність (наукові знання);
       Психологічна компетентність;
       Управлінська компетентність (базові вміння);
       Мотиваційна компетентність;
       Проективна компетентність;
       Методична компетентність.
        
Шляхи реалізації
          Створити:
-              інформаційний банк з теорії та практики методики
-           інформаційний блок інноваційних педагогічних технологій (методичний кабінет закладу)
-     
Продовжити діяльність:
-              школи педагогічної майстерності
-              школи молодого педагога.
Проводити:
-              навчальні семінари, круглі столи, майстер- класи, педпрактики, тижні педагогічної майстерності, методичні декади, презентації творчих напрацювань, педради- дискусії
-              моніторинги:
            якості знань учнів
            рівня методичного удосконалення
умов збереження психо­фізіологічного здоров’я.
Забезпечити:
- умови для формування
             -  професійних компетентностей педагога:
Інтелектуальна
-       компетентність (наукові знання) психологічна компетентність управлінська
-              компетентність (базові вміння) мотиваційна компетентність проективна компетентність методична компетентність - комп’ютерною технікою навчальні кабінети

У кожній дитині сонце. Тільки дайте йому світити.
Сократ
5. Проект  «Обдарована дитина»
Мета: Створення єдиного навчально - виховного простору для повноцінного розвитку кожного учня. Підвищення якості і ефективності навчального процесу через упровадження нової технології управління системою роботи з обдарованими дітьми в школи.
Створення системи стимулювання інтелектуально та творчо обдарованих школярів.
№ з/п
 Зміст заходу
Термін виконання
1.                  
Систематично поповнювати шкільний інформаційний банк даних  обдарованих дітей
Щорічно
2.                  
Удосконалення системи заходів щодо ефективної підготовці здобувачів освіти до участі у І етапі олімпіад з базових дисциплін
2020-2025
3.                  
Організація і проведення предметних олімпіад
Щорічно
4.                  
Підготовка здобувачів освіти до участі в ІІ, ІІІ етапах предметних олімпіад
Щорічно
5.                  
Організувати та взяти участь в міжнародних інтерактивних конкурсах з предметів природночо- математичного циклу («Кенгуру», «Левеня» та інші), філологічного циклу («Геліантус», «Грінвіч» тощо)
Щорічно
6.                  
Залучення обдарованих учнів до участі в різноманітних конкурсах з навчальних предметів та захисту науково-дослідницьких робіт в системі МАН
Щорічно
7.                  
Здійснення педагогічного відбору методик педагогічних технологій, особистісно розвивальних методик з предметів, що відповідають формам і завданням здобуття освіти обдарованих дітей. 
2020-2025
8.                  
Інформаційно-педагогічний супровід обдарованих дітей, реалізація індивідуальних освітніх траєкторій під час НВП 
Постійно
9.                  
Здійснення особистісно орієнтованого підходу до здобувачів освіти шляхом впровадження нових технологій освітнього процесу
2020-2025
10.              
Здійснювати психологічний моніторинг з метою виявлення обдарованих учнів
Постійно
11.              
Створення алгоритмів, пам’яток для обдарованих дітей, способів проведення самостійної науково-дослідницької діяльності.
2020-2025
12.              
Удосконалити роботу гуртків, направлених на розвиток творчості естетично обдарованих дітей:
2020-2025
13.              
Висвітлення інформації про обдарованих дітей, їх досягненнях на шкільному сайті; відзначення учнів на шкільних лінійках
Щорічно
14.              
Створення системи психологічної підтримки учнів з високим та достатнім навчальним потенціалом.
2020-2025
15.              
Пропаганда кращих авторських розробок дидактичного, психолого-педагогічного забезпечення освітнього процессу · на засіданнях МО під час участі в педагогічних семінарах
2020-2025

Очікувані результати:
1. Підготовка випускників відповідно до критеріїв моделі випускника школи.
2. Розширення сфери додаткової освіти.
3. Створення системи стимулювання школярів в їх прагненні до досягнення успіху.
4. Створення  системи роботи з обдарованими та дітьми з високим  та достатнім інтелектуальним рівнем.
5. Підвищення якості освіти через формування мотивації школярів щодо наукової роботи.
6. Збільшення числа педагогів, що володіють сучасними методиками роботи з обдарованими дітьми

6. Проект «Я-ПАТРІОТ»

Мета: сприяти вихованню у молодого покоління національно-патріотичних почуттів; утверджувати в особистості національні й патріотичні цінності, повагу до культурного та історичного минулого України;, формувати особистість на засадах духовності, моральності, толерантності; забезпечувати створення умов для інтелектуального, культурного та фізичного розвитку.

№ з/п
Зміст заходу
Термін виконання
1.       
Розробка плану заходів патріотичного виховання
2020
2.       
Забезпечення використання державної символіки України в навчально-виховному процесі , оновлення куточків Державної символіки
2020-2025
3.       
Забезпечення висвітлення заходів національно-патріотичної спрямованості, які реалізуються у школі в засобах масової інформації, на сайті школи
2020-2025
4.       
Моніторинг якості громадянського виховання дітей школи з питань сформованості національно-патріотичних якостей особистості
2020-2025
5.       
Проведення заходів (тематичних екскурсій, вечорів, наукових конференцій, циклу історичних читань) із вивченням історії України
2020-2025
6.       
Забезпечити участь учнів у проведенні військово-патріотичних спортивних ігор  «Сокіл « («Джура»)
2020-2025
7.       
Участь у всеукраїнських туристсько-краєзнавчих експедиціях, конференціях: «Моя Батьківщина – Україна», «Історія міст і сіл України»
2020-2025
8.       
Організація заходів із відзначення найбільших духовних свят українського народу
2020-2025
9.       
Забезпечувати участь у заходах із нагоди річниці визволення міста від німецько-фашистських загарбників
2020-2025
10.   
Забезпечувати участь у акціях до Дня Соборності України
2020-2025
11.   
Проводити заходи до  Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав: «Афганістан – наш біль і пам’ять»
2020-2025
12.   
Забезпечувати проведення циклу заходів до Міжнародного дня рідної мови
2020-2025
13.   
Відзначення Дня захисника Вітчизни
2020-2025
14.   
Участь у заходах до Шевченківських днів
2020-2025
15.   
Проведення заходів до Дня Перемоги над нацизмом  у другій світовій війні
2020-2025
16.   
Заходи до Дня пам’яті жертв політичних репресій
2020-2025
17.   
Заходи до Дня Державного Прапору та Дня Незалежності України
2020-2025
18.   
Заходи з нагоди святкування Дня Конституції України
2020-2025
19.   
Участь у заходах до Дня українського козацтва
2020-2025
20.   
Участь у заходах до дня Збройних сил України
2020-2025
21.   
Сприяти відвідування учнями народознавчих музеїв, інших культурно-народознавчих закладів області та України
2020-2025
22.   
Забезпечити вивчення народного календаря через проведення  народних свят, театралізації українських обрядів
2020-2025
23.   
Забезпечувати умови для проведення родинних народознавчих свят
2020-2025
24.   
Сприяти залученню педагогічного та учнівського колективів до створення народознавчих проектів
2020-2025

Очікувані результати:
·       визначення стратегічних напрямів діяльності з національно-патріотичного виховання у системі освіти навчального закладу;
·       впровадження передових інноваційних освітньо-виховних технологій у сучасну систему національно- патріотичного  виховання;
·       активізація  співпраці з ветеранськими, молодіжними, військово-спортивними та іншими громадськими організаціями;
·       налагодження взаємозв’язків і взаємодії між суб’єктами національно-патріотичного  виховання;
·       розвиток в учнів загальнолюдських цінностей, національної гордості, культури міжнародних відносин, морально-психологічних якостей громадянина –патріота.

7. Моніторинг ефективності програми

№ з/п
Критерії ефективності
Показники
Форма надання результатів
Періодич-ність
Відпові-дальні
1
Позитивна дина­міка задоволення якістю освітніх послуг учнів та їхніх родин
Задоволення:
 • рівнем навчальних досяг­нень, отриманих у школі;
• наданими освітніми
Анкетування уч­нів, батьків 5-х, 9-х, 11-х класів, аналітична довідка
Один раз на рік
Класні керів­ники
2
Позитивні зміни у рівні навчаль­них досягнень. Успішність випускників упро­довж навчання
Результати ДПА, вступ до ВНЗ
Моніторин-гові досліджен-ня, діагностика
Один раз на рік
Класні керів­ники
3
Підвищення інноваційної активності педколективу:
 • у сфері онов­лення змісту освіти;
 • у сфері впровадження інформаційних та комунікатив­них технологій навчання
Участь учителів в інновацій­ній та експериментальній діяльності, якість роботи у творчих групах, участь учителів у районних, обласних, всеукраїнських методичних заходах; друковані праці
Аналітичні матеріали за результатами співбесід
Двічі на рік
 Заступники
директора з
НВР
4
Підвищення рейтингу школи
Кількість призових місць у предметних олімпіадах, рівень професійної май­стерності педагогів, стиль навчального закладу, думка громадськості
Аналітична довідка
Один раз на рік
Рада школи



Можливі ризики, пов'язані з Програмою:
недостатність виділених і залучених коштів для реалізації основних напрямів Програми роз­витку;
зниження мотивації педагогів, батьків учнів щодо заходів із реалізації основних напрямів Програми розвитку;
 втрата актуальності окремих пріоритетних напрямів;
 недостатнє розуміння батьківською громадськістю стратегічних завдань розвитку школи.

Шляхи розв'язання проблем:
 унесення змін і доповнень до Програми розвитку;
розробка та реалізація цільових програм проектів;
додаткове залучення позабюджетних джерел фінансування підвищення ступеня відкритості школи висвітлення діяльності педагогічного колективу    в ЗМІ, на сайті школи, у звіті директора перед громадськістю.





Програма розвитку закладу освіти розроблена з урахуванням нового рівня розуміння педагогічних проблем і конкретних можливостей навчального закладу
 


















                                                                                                             


Немає коментарів:

Дописати коментар