ОСВІТНЯ ПРОГРАМА Новоолександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Нижньосірогозької районної ради Нижньосірогозького району Херсонської області на 2019-2020 навчальний рік (продовження)
Типовий навчальний план
для 1 класу
за
програмою О.Я. Савченко
Новоолександрівської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів
з українською мовою навчання на 2019-2020
н.р.
Таблиця 1 до освітньої програми для школи І
ступеня (наказ МОНУ 21.03.2018 р. № 268
№
|
Назва
освітньої галузі
|
Навчальні
предмети
|
Кількість
годин на
тиждень
|
1 клас
|
|||
Інваріантний
складник
|
|||
1.
|
Мовно-літературна
|
Інтегрований курс «Навчання грамоти»
|
7
|
2.
|
Іншомовна
|
Англійська мова
|
2
|
3.
|
Математична
|
Математика
|
4
|
4.
|
Я досліджую світ
|
Я досліджую світ
|
3
|
5.
|
Технологічна
|
«Дизайн і технології»
|
1
|
6.
|
Інформатична
|
Інформатика
|
-
|
7.
|
Мистецька
|
Мистецтво:
|
|
Музичне мистецтво
|
1
|
||
Образотворче мистецтво
|
1
|
||
8.
|
Фізкультурна
|
Фізична культура
|
3
|
Усього
|
22
|
||
Варіативний складник
|
|||
|
Додаткові години на
вивчення предметів інваріантної складової
|
Англійська мова
|
1
|
|
Гранично допустиме тижневе
навчальне навантаження на учня
|
20
|
|
|
Сумарна кількість
навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з
бюджету (без урахування поділу класів на групи)
|
23
|
Типовий навчальний
план
для 2 класу
за
програмою О.Я. Савченко
Новоолександрівської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів
з українською мовою навчання на 2019-2020
н.р.
Таблиця 1 до освітньої програми для школи І ступеня
(наказ МОНУ 21.03.2018 р. № 268
№
|
Назва
освітньої галузі
|
Навчальні
предмети
|
Кількість
годин на
тиждень
|
2 клас
|
|||
Інваріантний
складник
|
|||
1.
|
Мовно-літературна
|
Украънська мова
|
3.5
|
Читання
|
3.5
|
||
2.
|
Іншомовна
|
Англійська мова
|
3
|
3.
|
Математична
|
Математика
|
4
|
4.
|
Я досліджую світ
|
Я досліджую світ
|
3
|
5.
|
Технологічна
|
«Дизайн і технології»
|
1
|
6.
|
Інформатична
|
Інформатика
|
1
|
7.
|
Мистецька
|
Мистецтво:
|
|
Музичне мистецтво
|
1
|
||
Образотворче мистецтво
|
1
|
||
8.
|
Фізкультурна
|
Фізична культура
|
3
|
Усього
|
24
|
||
Варіативний складник
|
|||
|
Додаткові години на вивчення
предметів інваріантної складової
|
Англійська мова
|
1
|
|
Гранично допустиме тижневе
навчальне навантаження на учня
|
22
|
|
|
Сумарна кількість
навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з
бюджету (без урахування поділу класів на групи)
|
25
|
Навчальний план для 3-4-х
класів
Новоолександрівської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
з українською мовою навчання
(Додаток 1 до наказу Міністерства освіти і
науки, молоді та спорту України від 10.06.2011 № 572, зі змінами,внесеними наказами МОН України
згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 16.04.2014
№ 460)
№ 460)
Освітні галузі
|
Навчальні предмети
|
3 клас
|
4 клас
|
Мови і літератури (мовний і літературний
компоненти)
|
Українська мова
|
7
|
7
|
Англійська мова
|
2
|
2
|
|
Математика
|
Математика
|
4
|
4
|
Природознавство
|
Природознавство
|
2
|
2
|
Суспільствознавство
|
Я у світі
|
1
|
1
|
Мистецтво
|
Музичне мистецтво
|
1
|
1
|
Образотворче мистецтво
|
1
|
1
|
|
Технології
|
Трудове навчання
|
1
|
1
|
Інформатика
|
1
|
1
|
|
Здоров’я і фізична культура
|
Основи здоров’я
|
1
|
1
|
Фізична культура
|
3
|
3
|
|
Разом
|
21+3
24
|
21+3
24
|
|
Варіативна
складова
|
|
|
|
Додаткові години
на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення
індивідуальних консультацій та групових занять
|
-
|
-
|
|
Гранично допустиме тижневе навчальне
навантаження на учня
|
23
|
23
|
|
Всього
|
24
|
24
|
Навчальний план для 5-8 класів
Новоолександрівської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
з українською мовою навчання і вивченням етики
чи курсів духовно-морального спрямування
(таблиця
до наказу Міністерства освіти
і науки, молоді та спорту України від 03.04.2012 р. №409 (в редакції наказу
Міністерства освіти і науки України від 29.05.2014 р. №664) зі змінами,
внесеними наказами МОН України від 29.05.2014 № 664, від 12.12.2014 №1465, від
08.03.2015 №518, від 07.08.2015 №855)
Освітні галузі
|
Навчальні предмети
|
Кількість годин на тиждень у класах
|
Кількість годин на тиждень у класах
|
Кількість годин на тиждень у класах
|
Кількість годин на тиждень у класах
|
5
|
6
|
7
|
8
|
||
Мови і літератури
|
Українська мова
|
3.5
3/4
|
3,5
4/3
|
2,5 2/3
|
2
|
Українська література
|
2
|
2
|
2
|
2
|
|
Іноземна мова
|
3
|
2
|
2
|
2
|
|
Зарубіжна література
|
2
|
2
|
2
|
2
|
|
Суспільствознавство
|
Історія України
|
1
|
1
|
1
|
1.5
|
Всесвітня історія
|
-
|
1
|
1
|
1
|
|
Основи правознавства
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
Етика/курси духовно-морального спрямування
|
1
|
1
|
-
|
-
|
|
Мистецтво*
|
Музичне мистецтво
|
1
|
1
|
1
|
-
|
Образотворче мистецтво
|
1
|
1
|
1
|
-
|
|
Мистецтво
|
|
-
|
-
|
1
|
|
Математика
|
Математика
|
4
|
4
|
-
|
-
|
Алгебра
|
-
|
-
|
2
|
2
|
|
Геометрія
|
-
|
-
|
2
|
2
|
|
Природознавство
|
Природознавство
|
2
|
-
|
-
|
-
|
Біологія
|
-
|
2
|
2
|
2
|
|
Географія
|
-
|
2
|
2
|
2
|
|
Фізика
|
-
|
-
|
2
|
2
|
|
Хімія
|
|
-
|
1,5
2/1
|
2
|
|
Технології
|
Трудове навчання
|
2
|
2
|
1
|
1
|
Інформатика
|
1
|
1
|
1
|
2
|
|
Здоров’я і фізична культура
|
Основи здоров’я
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Фізична культура
|
3
|
3
|
3
|
3
|
|
Разом
|
27.5
І сем.27/
ІІсем28
|
29.5
І сем.30/
ІІ сем.29
|
30
|
30.5
|
|
Варіативна складова
|
|
|
|
|
|
Додатковий час на навчальні предмети, факультативи, індивідуальні
заняття та консультації
|
2,5
|
3,5
|
3,5
|
4
|
|
Гранично допустиме
навчальне навантаження
|
28
|
31
|
32
|
33
|
|
Всього
|
27,5
І сем.27/ ІІсем28
|
29.5
І сем.30/
ІІ сем.29
|
30
|
30.5
|
Навчальний план для 9-го класу
Новоолександрівської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
з українською мовою навчанняі вивченням російської мови
(Таблиця до
Типової освітньої програмидо
наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.04.2018 р.
№ 405, від 03.04.2012 р. № 409 (в редакції наказу Міністерства освіти і
науки України від 29.05.2014 р. №664) зі змінами, внесеними наказами МОН
України від 29.05.2014 № 664, від 12.12.2014 №1465, від 08.03.2015 №518, від
07.08.2015 №855)
Освітні галузі
|
Навчальні предмети
|
Кількість годин на тижденьу класі
|
9
|
||
Мови і літератури
|
Українська мова
|
2
|
Українська література
|
2
|
|
Іноземна мова
|
2
|
|
Зарубіжна література
|
2
|
|
Російська мова
|
2
|
|
Суспільствознавство
|
Історія України
|
1,5
|
Всесвітня історія
|
1
|
|
Основи правознавства
|
1
|
|
Мистецтво*
|
Музичне мистецтво
|
-
|
Образотворче мистецтво
|
-
|
|
Мистецтво
|
1
|
|
Математика
|
Математика
|
-
|
Алгебра
|
2
|
|
Геометрія
|
2
|
|
Природознавство
|
Природознавство
|
-
|
Біологія
|
2
|
|
Географія
|
1,5
|
|
Фізика
|
3
|
|
Хімія
|
2
|
|
Технології
|
Трудове навчання
|
1
|
Інформатика
|
2
|
|
Здоров’я і фізична культура
|
Основи здоров’я
|
1
|
Фізична культура
|
3
|
|
Разом
|
34
|
|
Варіативна складова
|
|
|
Додатковий час на
навчальніпредмети, факультативи, індивідуальнізаняття та консультації
|
|
|
Граничнодопустименавчальненавантаження
|
|
33
|
Всього
|
34
|
Типовий навчальний план
для 10 класу
Новоолександрівської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
з українською мовою навчання
Навчальні предмети
|
Кількість годин на тиждень у класах
|
10 клас
|
|
Базові предмети
|
27
|
Українська мова
|
2
|
Українська
література
|
2
|
Зарубіжна література
|
1
|
Англійська мова
|
2
|
Історія України
|
1.5
|
Всесвітня історія
|
1
|
Громадянська освіта
|
2
|
Математика
|
3
|
Біологія і екологія
|
2
|
Географія
|
1.5
|
Фізика і астрономія
|
3
|
Хімія
|
1.5
|
Фізична культура
|
3
|
Захист Вітчизни
|
1,5 1/2
|
Вибірково-обов’язкові
предмети «Інформатика»
«Технології»,
|
3
1/2
2/1
|
Додаткові години на профільні предмети,
-
українська
мова
окремі
базові предмети,
- математика
-
історія України
спецкурси, факультативи та індивідуальні
заняття:
курс за вибором «Фінансова грамотність»
|
8
2
1
1
1
|
Разом
|
34.5
|
Гранично допустиме
навчальне навантаження
|
33
|
Усього фінансується
|
38
|
Типовий навчальний план
для 11 класу
Новоолександрівської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
з українською мовою навчання
Навчальні предмети
|
Кількість годин на тиждень у класах
|
11 клас
|
|
Базові предмети
|
26
|
Українська мова
|
2
|
Українська
література
|
2
|
Зарубіжна література
|
1
|
Англійська мова
|
2
|
Історія України
|
1.5
|
Всесвітня історія
|
1
|
Математика(алгебра і початки аналізу та геометрія)
|
3
|
Біологія і екологія
|
2
|
Географія
|
1
|
Фізика і астрономія
|
4
|
Хімія
|
2
|
Фізична культура
|
3
|
Захист Вітчизни
|
1,5 2
/1
|
Вибірково-обов’язкові
предмети: «Інформатика»
«Технології»,
|
3
2/1
1/2
|
Додаткові години на профільні предмети,
-
українська
мова
-
англійська мова
окремі базові предмети, спецкурси,
факультативи та індивідуальні заняття
|
9
2
3
|
Разом
|
34.5
|
Гранично допустиме
навчальне навантаження
|
33
|
Усього фінансується
|
38
|
Розділ 5
Особливості організації освітнього процесу та застосовування в ньому
педагогічних технологій
Для реалізації пізнавальної і творчої активності
здобувачів освіти в освітній діяльності використовуються сучасні освітні
технології, які сприяють підвищенню якості освіти, більш ефективному
використанню навчального часу та зниженню рівня репродуктивної діяльності
учнів. Сучасні освітні технології зорієнтовані на індивідуалізацію,
диференціацію, варіативність освітнього процесу, академічну мобільність
здобувачів освіти, незалежно від віку та рівня освіти.
Технологія
особистісно орієнтованого навчання. Освітній процес будується на навчальному
діалозі учня й учителя, який направлений на спільне конструювання програмної
діяльності. При цьому обов’язково враховуються індивідуальна вибірковість учня
до змісту, вигляду та форми навчального матеріалу, його мотивація, прагнення
використовувати отримані знання самостійно, за власною ініціативою, в
ситуаціях, не заданих навчанням.
Проблемне
навчання. Створення в навчальній діяльності проблемних ситуацій та організація
активної самостійної діяльності учнів з їх розв’язання, в результаті чого
відбувається творче оволодіння предметними компетентностями, розвиваються
мисленнєві здібності.
Диференційоване навчання. У вчителя з’являється можливість
допомогти слабшому, приділити увагу сильнішому, реалізувати бажання учнів
швидше й глибше просуватися в освіті. Сильні учні стверджуються в своїх
здібностях, слабші мають можливість відчути успіхи в оволодінні знаннями,
підвищити рівень мотивації до навчання.
Проектні методи навчання. Робота за даною методикою дає можливості
розвивати індивідуальні творчі здібності здобувачів освіти, більш свідомо
підходити до професійного та соціального самовизначення.
Дослідницькі методи в навчанні. Дають можливості
учням самостійно поповнювати свої знання, глибоко і всебічно вивчати проблему
та шукати шляхи її вирішення, що є необхідним для формування світогляду. Використання дослідницьких методів дозволяє
визначити індивідуальну траєкторію розвитку кожного здобувача освіти.
Технологія використання в освітньому
процесі ігрових методів: рольових, ділових та інших видів навчальних ігор. Розширення
світогляду, розвиток пізнавальної діяльності, формування предметних та життєво необхідних
компетентностей..
Командна,
групова діяльність. Співробітництво як ідея спільної розвиваючої
діяльності дорослих та дітей.
Інформаційно-комунікаційні
технології. Змінення та необмежене
збагачення змісту освіти, використання інтегрованих курсів, доступ до
Інтернету.
Здоров’язбережувальні технології. Використання даних
технологій дозволяє рівномірно під час уроку розподіляти різні види завдань,
чергувати мисленнєву діяльність з фізкультпаузами, визначати час на вивчення
складного навчального матеріалу, виділяти час на проведення самостійної роботи,
нормовано використовувати сучасні технічні засоби навчання, що впливає на
позитивні результати навчання.
Технологія розвитку критичного мислення як модель
інтерактивного навчання. Формує в учнів
здатність :
- аналізувати, порівнювати,
синтезувати, оцінювати інформацію з будь-яких джерел;
- бачити проблеми, ставити
запитання;
- висувати гіпотези та
оцінювати альтернативи;
- робити свідомий вибір,
приймати рішення та обґрунтовувати його.
Технологія інтерактивного
навчання. Організація
інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання
рольових ігор, спільне розв'язання проблеми на основі аналізу обставин і
відповідної ситуації. Воно ефективно сприяє формуванню навичок і вмінь,
виробленню цінностей, створенню атмосфери співпраці, взаємодії, дає змогу
педагогу стати справжнім лідером дитячого колективу.
Разом з тим впровадження сучасних освітніх та
інформаційних технологій не може повністю замінити традиційну методику
викладання і є її складовою частиною. Адже педагогічна технологія – це
сукупність методів, методичних прийомів, форм організації освітньої діяльності,
що забезпечують прогнозовані результати.
Педагогічні працівники можуть поєднувати
навчально-виховну роботу з науково-методичною, використовуючи поряд із
традиційними методами і формами організації навчальних занять інноваційні
технології навчання.
Особистісно- орієнтована модель освіти,
яку реалізує Новоолександрівська
загальноосвітня школа, передбачає :
-упровадження особистісно-орієнтованої
моделі освіти, заснованої на ідеології дитиноцентризму. Дитиноцентризм
розуміється як максимальне наближення навчання і виховання конкретної дитини до
її сутності, здібностей і життєвих планів;
- активність учнів у навчальному
процесі, орієнтація на інтереси та досвід учнів;
- практична спрямованість
навчальної діяльності, взаємозв’язок особистого розвитку дитини з її практичним
досвідом;
- виховання вільної незалежної
особистості;
- урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів, забезпечення
морально-психологічного комфорту дитини;
Пріоритетного значення в розбудові нової школи набуває завдання
формувати в учнів систему загальнолюдських цінностей – морально-етичних
(гідність, чесність, справедливість, турбота, пова- га до життя, повага до себе
та інших людей) ;
- соціально-політичних цінностей (свобода, демократія,
культурне різноманіття, повага до рідної мови і культури, патріотизм, шанобливе
ставлення до довкілля, повага до закону, солідарність, відповідальність).
Організація
освітнього середовища:
-нововведення в освіті потребують змін в
організації сучасного освітнього середовища. У зв’язку з тим, що в шкільному
житті зросте частка групової, ігрової,
проектної і дослідницької діяльності, мають бути урізноманітнені варіанти
упорядкування освітнього простору. Крім класичних варіантів класних кімнат
доцільно використовувати новітні, наприклад, мобільні робочі місця, які можна
легко трансформувати для групової роботи. Перед школою поставлено завдання
відшукати окремі приміщення з відкритим освітнім простором, що дозволить
розширити поле діяльності за межі класу. У плануванні і дизайні освітнього
простору першорядним має бути спрямування на розвиток дитини і мотивації її до
навчання.
Наскрізні
лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, окремих
предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні
шкільного середовища. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними
темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому,
розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.
Навчання за наскрізними лініями реалізується насамперед
через:
організацію навчального середовища — зміст та цілі
наскрізних тем враховуються при формуванні духовного, соціального і фізичного
середовища навчання;
окремі предмети — виходячи із наскрізних тем при вивченні
предмета проводяться відповідні трактовки, приклади і методи навчання,
реалізуються надпредметні, міжкласові та загальношкільні проекти. Роль окремих
предметів при навчанні за наскрізними темами різна і залежить від цілей і
змісту окремого предмета та від того, наскільки тісно той чи інший предметний
цикл пов’язаний із конкретною наскрізною темою;
предмети за вибором;
роботу в проектах;
позакласну навчальну роботу і роботу гуртків.
Наскрізна лінія
|
Коротка
характеристика
|
кологічна безпека й сталий розвиток
|
Формування в учнів соціальної активності,
відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у
вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення
важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.
Проблематика наскрізної лінії реалізується через
завдання з реальними даними про використання природних ресурсів, їх
збереження та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого
ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного
мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку
навколишнього середовища і людини. Можливі уроки на відкритому повітрі.
|
Громадянська відповідальність
|
Сприятиме формуванню відповідального члена громади і
суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця
наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність
(дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує окремі
предмети між собою і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність
щодо різноманітних способів діяльності і думок.
Вивчення окремого предмета має викликати в учнів
якомога більше позитивних емоцій, а її зміст — бути націленим на виховання
порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і
чесності. Приклад вчителя покликаний зіграти важливу роль у формуванні
толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних
досягнень.
|
Здоров'я і безпека
|
Завданням наскрізної лінії є становлення учня як
емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і
формувати навколо себе безпечне життєве середовище.
Реалізується через завдання з реальними даними про
безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем
дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів). Варто звернути
увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я. Вирішення
проблем, знайдених з «ага-ефектом», пошук оптимальних методів вирішення і
розв’язування задач тощо, здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій.
|
Підприємливість і фінансова грамотність
|
Наскрізна лінія націлена на розвиток лідерських
ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному
середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів
фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення,
страхування, кредитування тощо).
Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням
практичних завдань щодо планування господарської діяльності та реальної
оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування
економного ставлення до природних ресурсів.
|
Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна
спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів
педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також
практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати
виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості створювати умови для
самостійного виведення нового знання, перевірці його на практиці і встановлення
причинно-наслідкових зв’язків шляхом створення проблемних ситуацій, організації
спостережень, дослідів та інших видів діяльності. Формуванню ключових
компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних
і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних,
операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює
пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної
культури, створює умови для систематизації навчального
матеріалу і формування наукового світогляду. Учні
набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові
ситуації.
Основними формами організації освітнього процесу в школі є різні типи
уроку:
формування компетентностей;
розвитку компетентностей;
перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей;
корекції основних компетентностей;
комбінований урок.
Також формами організації освітнього процесу можуть бути екскурсії,
віртуальні подорожі, уроки-семінари, конференції, форуми, спектаклі, брифінги,
квести, інтерактивні уроки (уроки-«суди», урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів
іншими), інтегровані уроки, проблемний урок,
відео-уроки.
З
метою засвоєння нового матеріалу та розвитку компетентностей крім уроку проводяться
навчально-практичні заняття. Ця форма організації поєднує виконання різних
практичних вправ, експериментальних робіт відповідно до змісту окремих
предметів, менш регламентована й має акцент на більшій самостійності учнів в
експериментальній та практичній діяльності. Досягнуті компетентності учні
можуть застосувати на практичних заняттях і заняттях практикуму. Практичне
заняття - це така форма організації, в якій учням надається можливість
застосовувати отримані ними знання у практичній діяльності. Експериментальні
завдання, передбачені змістом окремих предметів, виконуються на заняттях із
практикуму (виконання експериментально-практичних робіт). Оглядова конференція
(для 8-11 класів) повинна передбачати обговорення ключових положень вивченого
матеріалу, учнем розкриваються нові узагальнюючі підходи до його аналізу.
Оглядова конференція може бути комплексною, тобто реалізувати міжпредметні
зв'язки в узагальненні й систематизації навчального матеріалу. Оглядова
екскурсія припускає цілеспрямоване ознайомлення учнів з об'єктами та
спостереження процесів з метою відновити та систематизувати раніше отримані
знання.
Функцію
перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей
виконує навчально-практичне заняття. Учні одержують конкретні завдання, з
виконання яких звітують перед вчителем. Практичні заняття та заняття практикуму
також можуть будуватися з метою реалізації контрольних функцій освітнього
процесу. На цих заняттях учні самостійно виготовляють вироби, проводять виміри
та звітують за виконану роботу.
Можливо
проводити заняття в малих групах, бригадах і ланках (у тому числі робота учнів
у парах змінного складу) за умови, що окремі учні виконують роботу бригадирів,
консультантів, тобто тих, хто навчає малу групу.
Екскурсії в першу чергу покликані показати
учням практичне застосування знань, отриманих при вивченні змісту окремих
предметів (можливо поєднувати зі збором учнями по ходу екскурсії матеріалу для
виконання визначених завдань).
Учні можуть самостійно знімати та монтувати відеофільми
(під час відео-уроку) за умови самостійного розроблення сюжету фільму, підбору
матеріалу, виконують самостійно розподілені ролі та аналізують виконану роботу.
Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у
змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного
стандарту та окремих предметів протягом навчального року.
Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи
конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних
результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.
Соціальні перетворення в українському суспільстві
докорінно змінили пріоритети в галузі освіти. Школа потребує нових
нетрадиційних ідей, теорій, що відповідали б оптимальному розвитку дитини,
сучасним потребам людства.
Створення ситуації успіху, сприятливих умов для
повноцінної діяльності кожної дитини – основна мета, що покладена в основу
технологій навчання. Незважаючи на розмаїття нововведень, основною формою
організації навчальної діяльності залишається урок.
Основними формами
організації освітнього процесу є різні типи уроку: формування компетентностей;
розвитку компетентностей; перевірки та/або оцінювання досягнення
компетентностей; корекції основних компетентностей; комбінований урок.
Також передбачені екскурсії, віртуальні
подорожі, уроки-семінари, лекції конференції, форуми, спектаклі, брифінги,
квести, інтерактивні уроки (уроки-«суди», урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки,
прес-конференції, ділові ігри тощо. Вибір форм і методів навчання вчитель
визначає самостійно, забезпечуючи досягнення очікуваних результатів, зазначених
у навчальних програмах з
предмету. Перевірка та
оцінювання досягнення компетентностей здійснюватися у формі заліку, співбесіди,
контрольного навчально-практичного заняття. Для підготовки до заліків та іспитів проведяться оглядові консультацій, які допомагають учням
зорієнтуватися у змісті окремих предметів.
У закладі широко впроваджуються
інтерактивні та інформаційно-комунікативі технологіях.
Застосування цих технологій в освітньому процесі базується на загальному
розумінні зміни ролі інформації та принципах інформаційної взаємодії в різних
напрямках освітньої діяльності Це дозволяє формувати позитивну мотивацію учнів
до навчальної діяльності, критичне і логічне мислення, вміння приймати рішення,
співпрацювати в команді, бути конкурентоздатними та впевненими особистостями.
Вчителями закладу створена модель уроків
на основі синтезу оригінальних прийомів, елементів інноваційних педагогічних
методик і інформаційно-комунікативних технологій та традиційних форм
організації освітнього процесу. Розширено предметне навчальне середовище,
створенні умови для оптимального розвитку навичок роботи з інформацією,
формування вмінь і навичок дослідницької і пошукової роботи.
Серед використовуваних засобів:
мультимедійні презентації, мультимедійні карти, проекти, онлайн-тести,
програмовані засоби навчення та інше.
Вчителі не тільки самі активно використовувують інтернет-ресурси, сучасні
інформаційні технології, але й забезпечують їх активне використання учнями. Тому створенні вчителями персональні предметні сайти є однією з
важливих форм роботи сучасного вчителя і є поштовхом для подальшого освоєння
нових сучасних веб-ресурсів відповідно до вимог ІКкомпетентності, що важливо у
процесі модернізації навчання в сучасній школі.
Немає коментарів:
Дописати коментар