28 вересня 2017 року у Новоолександрівській
ЗОШІ-ІІІ ступенів в рамках застосування авторської програми постійно-діючого
психолого-педагогічного семінару з теми «Майстерність педагога в організації
патріотичного виховання учнів» проходило заняття для класних
керівників «Теоретичні основи патріотичного
виховання». Зі вступним словом «Патріотизм як цінність і консолідуюча основа
нації» виступила заступник директора з навчально-виховної роботи Падалко Олена Вікторівна , яка звернула увагу учасників семінару
на доцільність формування у підростаючої особистості основних патріотичних
цінностей: любові до
рідної землі, держави, родини, народу; національної ідентичністі й водночас
толерантного ставлення підростаючої особистості до інших народів, культур і
традицій; виховання почуття духовної єдності населення усіх регіонів України,
спільності його культурної спадщини та майбутнього. Саме такі якості та цінності у своїх
вихованців формують класні керівники 1-11класів.
На
початку зустрічі були переглянуті відеокліп «Моє ім’я Україна» та соціальний
відеоролик «Де Україна?», які надихнули колег пройти різними стежками,
передбаченими тренінговою програмою:
пізнання, переживання, переосмислення і народження вмінь і всім разом набути
впевненості й необхідної компетентності для здійснення національно-патріотичного
виховання дітей та молоді.
Учасники
семінару продемонстрували високу
педагогічну та фахову майстерність,
вміле поєднання форм і методів під час проведення заняття «У нас одна Батьківщина - наша рідна Україна»
Дискусійне
заняття «З патріотизмом у серці» для класних керівників 1-11 класів презентувала практичний психолог Хижняк Ольга Юріївна, в ході якої акцентувала
увагу на розумінні понять єдності та
цілісності України, розкрила
глибоке значення патріотизму як цінності і складової розвитку особистості та
принципи загальнолюдської моралі на основі відновлення історичної пам’яті.
На
занятті використовувались різноманітні методичні прийоми : «Вернісаж думок», «Асоціативний
кущ», філософський діалог «Патріотизм єднає народ України», «Інтерактивна модель національно-патріотичної виховної системи»
Працюючи в групах класні керівники створили
інтерактивну модель національно-патріотичної виховної системи. Свою систему виховної роботи з напрямку національно-патріотичного
виховання представили Логвінченко Олена Миколаївна та Шурін Лариса
Петрівна. З
практичними рекомендаціями «Патріотичне виховання -
сьогодення України» виступила голова методичного об’єднання класних керівників Герасімова Олена Олександрівна.
На
завершення учасникам були роздані бланки, у яких треба відповісти на питання:
1. Що таке патріотизм у Вашому розумінні?
2. Як, на Вашу думку, ефективно здійснювати
національно-патріотичне виховання у школі?
Дуже цікавими були відповіді
класних керівників Буйної Наталії
Анатоліївни, Овчиннік Світлани Анатоліївни , Пиріг Дар’і Олександрівни,
Яковенко Олени Михайлівни, Стукан Ірини
Олександрівни, Овчиннік Олексія Михайловича , Камінькової Наталлі Анатоліївни.
Підводячи підсумки семінару, учасники визнали
перевагу і значущість патріотичної проблематики, серед методів і форм
патріотичного виховання пріоритетними визначили такі, що ґрунтуються на демократичному
стилі суб’єкт - суб’єктної взаємодії, спрямовані на розвиток соціальної
активності, сприяють формуванню критичного мислення та соціальної
ініціативності. Основним
гаслом семінару сталі слова, висловлені під час обговорення
заходів: «Патріотичне виховання – це не мода, не робота одного дня чи
навіть року. Це провідна складова всього навчально-виховного процесу».
Немає коментарів:
Дописати коментар