четвер, 16 липня 2020 р.

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА Новоолександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Нижньосірогозької районної ради Нижньосірогозького району Херсонської області на 2019-2020 навчальний рік (продовження)

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА   Новоолександрівської загальноосвітньої школи  І-ІІІ ступенів  Нижньосірогозької районної ради  Нижньосірогозького району  Херсонської області  на 2019-2020 навчальний рік (продовження)

Розділ 3. Цілі та задачі освітнього процесу школи.
Завдання,  що  проголошені  в  стратегічному  документі  освіти    Національній
доктрині  розвитку  освіти,  спрямовані  на  перехід  системи  освіти  на  новий  тип гуманістично-інноваційної  освіти,  її  конкурентоспроможність  у  європейському  та світовому освітньому просторі, формуванні покоління молоді, що буде захищеним на мобільному ринку праці, здатним робити особистісний духовно–світоглядний вибір, матиме необхідні знання, навички та компетентності для інтеграції в суспільство на різних рівнях, буде здатним до навчання впродовж життя. Такі позиції потребують від сьогоднішньої школи особливих підходів до оновлення змісту освіти та застосування нових  педагогічних  підходів  до  навчання,  упровадження  інформаційних  та комунікаційних технологій, які модернізують процеси в будь–якій галузі суспільства. Очевидно, що освіта потребує збалансування всіх чинників.
Сучасна парадигма освіти орієнтує школу на реалізацію особистісно орієнтованого навчання. Метою шкільної освіти є розвиток та виховання людини, здатної впливати на особистісну освітню траєкторію, здатну при цьому порівнювати її з національними та загальнолюдськими досягненнями.
Для  досягнення  нових  цілей  освіти  школа  обрала  для  себе  стратегічну  ідею  – розвиток соціальної компетентності школярів, яка є основою універсальної, здатної до динамічного  розвитку  особистості.  Для  формування  навичок  соціальної компетентності  необхідно,  на  наш  погляд,  створити  умови  для  розвитку  основних трьох складових соціальної компетентності:
  інтелектуальної компетентності (уміння та навички, які формуються в учнів у процесі
предметного розуміння, спонукають до появи високого рівня «особистісного знання» й використовуються для розв’язання нестандартних ситуацій);
  ситуативного самовизначення (уміння робити відповідальний вибір на підставі
особистих якостей, здібностей та задатків);
  культури співвіднесення (системи діалогічного сприйняття ціннісних позицій, коли учень у змозі виділити та сформувати особисту ціннісну позицію та співвіднести її з позиціями інших і знайти оптимальне рішення).
Педагог повинен вступити в особливі взаємовідносини з учнем, які засновані на розумінні його головних інтересів, рівня розвитку та актуального стану.
На першому ступені пропонуються такі освітні програми: традиційне навчання
та  надання  додаткових  освітніх  послуг  за  бажанням  батьків  на  комерційній  основі.
Наявність  різних  систем  навчання  пов’язано  з  особливостями  розвитку  молодших школярів:  класична  система  забезпечує  по  закінченні  початкової  школи  достатню навчальну базу дітям, які мають недостатній рівень підготовки до школи, а інші на основі  бажання  та  можливостей  самої  дитини  та  її  батьків  обирають  систему розвиваючого  навчання  (глибоке  занурення  в  понятійну  роботу  з  теоретичним матеріалом)  або  навчання  з  деяким  розширенням  основних  предметних  знань.
Основна школа (5 – 9 класи)
Навчання  в  5    9  класах  школи  має  власні  завдання  щодо  розвитку  життєвої компетентності учня.
По-перше,  це  консолідація  розвинених  життєвих  навичок.  По-друге,  це  розвиток функціональної  грамотності  учня  шляхом  формування  функціональних  компетенцій та пов’язаних з ними здатностей:
  здатність працювати з текстами;
  графічна грамотність;
  здатність до конструктивного спілкування;
  рефлективність, культура мислення;
  трудові навички, елементарна технологічна грамотність;
  здатність до самопізнання, самовиховання.



Старша школа (10 – 12 класи).
До моменту закінчення школи старшокласник має підійти психологічно готовим до вступу в доросле життя. Це зумовлює наявність потреб та здібностей, які допоможуть учням реалізуватися в житті.
Метою  педагогічного  процесу  на  даному  етапі  є  завершення  середньої  освіти  на базі профільного навчання з наданням можливості побудови індивідуальної освітньої та професійної стратегії учня на основі його ціннісної позиції.
Головним  методологічним  принципом  побудови  навчання  на  цьому  ступені  є
системний підхід до формування й розвитку предметної (змістовної) та професійної (практичної,  дослідницької,  проектної)  сфер  діяльності  учня  через  розвиток міжпредметних зв’язків та загальних принципів побудови наукового знання. Це буде спонукати до формування професійного самовизначення кожної дитини.























 Розділ 4. Навчальний план та його обґрунтування.
При формуванні робочого навчального плану враховано вимоги Закону України  «Про освіту» від 5.09.2017р  № 2145-VIII, постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти», постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти», постанови Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року № 24 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» , а також типовими освітніми програмами, розробленими на їх основі та затвердженими наказами МОН від 20.04.2018 № 405, від 20.04.2018 № 406, від 20.04.2018 № 407, від 20.04.2018 № 408.
Навчальний план на 2018/2019  н.р.  складений відповідно:
·         для 1 класу – за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженою наказом МОН від 20.04.2018 № 407 (Додаток 1);
·         для 2 класу – за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженою наказом МОН від 20.04.2018 № 407 (Додаток 1);
·         для 3 - 4 класів – за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженою наказом МОН від 20.04.2018 № 407 (Додаток 2);
·         для 5 - 9 класів – за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня (базова середня освіта), затвердженою наказом МОН від 20.04.2018 № 405 (Додаток 3);
  • для  5-9-х  класів    за  Типовими  навчальними  планами  загальноосвітніх  навчальних закладів  ІІ  ступеня,  затвердженими  наказом МОНмолодьспорту  України    від 03.04.2012 № 409 (додаток 1)
·         для 10 класу – за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня (профільна середня освіта), затвердженою наказом МОН від 20.04.2018 № 406 (Додаток 2)
·           для 11 класу – за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня (профільна середня освіта), затвердженою наказом МОН від 20.04.2018 № 406 (Додаток 2)
Гранично допустиме навчальне навантаження учнів1-4 класів встановлено відповідно до вимог Закону України "Про загальну середню освіту". Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти" години фізичної культури не враховуються при визначені гранично допустимого навантаження учнів.
Змістові лінії мовно-літературної освітньої галузі у 1-2 класах реалізується через інтегрований курс «Навчання грамоти».
Зміст технологічної освітньої галузі у 1 -2 класах реалізується через навчальний предмет
«Дизайн і технології» та «Інформатика» ; у 3 - 4 класах реалізується через предмети «Трудове навчання» та «Інформатика».
Для реалізації освітньої галузі «Мистецтво» в 1 класі обрано «Мистецтво», у 2-4 класах обрано окремі курси «Музичне мистецтво» та «Образотворче мистецтво».
Освітня галузь «Суспільствознавство» реалізується у 1-2 класі навчальним предметом « Я досліджую світ»; у 3-4 класах навчальним предметом «Я у світі». Освітні галузі "Математика", "Природознавство"у 3-4 класах  реалізуються через однойменні навчальні предмети, відповідно - "Математика", "Природознавство"; у 1-2 класах освітня галузь реалізується через навчальний предмет « Математика».
 Формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки у 3-4 класі  здійснюється в рамках курсу «Основи здоров'я».
У 1-2 класах у варіативній частині взята додаткова година для вивчення англійської мови , так як це дає можливість кожному учню поглибити і розширити свої знання з англійської мови ,а також підвищити свій загальноосвітній, загальнокультурний рівень ,зміст якого виходить за межі передбачених інваріантною складовою навчального плану, долучитися до різних видів практичної діяльності .  А отже учні початкової школи зможуть набути достатнього  особистого


досвіду культури спілкування і співпраці у різних видах навчальної діяльності з цього предмета , самовираження у творчих видах завдань, оволодіння загальнонавчальними та цільовими компетентностями.
Розбудова нової української школи має за мету підвищення якості й конкурентноспроможності освіти в нових економічних, соціокультурних умовах, інтеграцію її до європейського та світового освітнього простору. Ключовим напрямом державної освітньої політики, що визначений Національною стратегією розвитку освіти в Україні на 2012–2021 роки, є забезпечення неперервності освіти, що трактується як взаємозв’язок, взаємоузгодженість і перспективність усіх її компонентів, зокрема, мети, змісту, методів, організаційних форм навчання на суміжних щаблях освіти. В умовах реформування системи освіти, розробки концептуальних положень, що покликані змінити сутність освітнього процесу, винятково важливо всебічно і правильно забезпечувати наступність початкової школи з дошкільним періодом розвитку дітей, враховуючи, що кожен попередній етап життя створює передумови для наступного, тому справедливим є вислів, що початкова школа виростає з дошкілля Наступність та взаємодія утворюють простір для реалізації в педагогічному процесі закладу дошкільної освіти і початкової школи єдиної, динамічної та перспективної системи, спрямованої на безкризовий розвиток дітей у новій для них соціальній ситуації – шкільному навчанні. Досліджуючи проблему впровадження принципу наступності у діяльності перших ланок системи безперервної освіти адміністрація школи та вчителі початкової ланки визначили такі її напрями:
 • науково-теоретичний – наукове обґрунтування, розроблення та реалізація концепції діяльності, спрямованої на розвиток дитини;
 • освітній – здійснення ступеневої освіти, починаючи з дошкільного закладу, забезпечення наступності стандартів, програм, навчальних планів дошкільного закладу і школи, їх узгодження та оптимізація;
• дослідницько-практичний – апробація авторських розробок, нових форм і методів роботи з дітьми в освітньому процесі дошкільного закладу та школи;
 • організаційно-управлінський – організація й планування роботи закладу дошкільної освіти і закладу загальної середньої освіти, координація діяльності всіх ланок освітніх закладів.
Державним стандартом початкової освіти окреслені такі ключові компетентності: вільне володіння державною мовою, здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами, математична компетентність, компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, інноваційність, екологічна, інформаційно-комунікаційна, культурна, громадянські та соціальні компетентності, підприємливість та фінансова грамотність, навчання впродовж життя. Зазначені компетентності формуються на основі компетентностей, що закладені у дошкільному віці: здоров’язбережувальної, комунікативної, предметно-практичної, ігрової, сенсорно-пізнавальної, природничо-екологічної, художньо-продуктивної, мовленнєвої, соціальної, особистісно-оцінної (згідно Базового компонента дошкільної освіти). Спільними для всіх ключових компетентностей є наскрізні вміння, як читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами. Основою формування ключових компетентностей дітей у початковій школі є базові якості особистості дитини, набуті у дошкільному віці: спостережливість, допитливість, довільність, самостійність, ініціативність, відповідальність, чуйність, креативність, міжособистісної позитивної комунікації та інші.
Відповідно до Статуту школа працює в режимі п’ятиденного робочого тижня.
При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 2-4 класах – 40 хвилин, 5-12 класах – 45 хвилин.
Навчальні плани включають інваріантну складову, сформовану на державному рівні, та варіативну складову,  в якій передбачено додатковий  час на навчальні курси за вибором, факультативи, індивідуальні та групові заняття. Навчальний час, передбачений на варіативну складову може бути використаний на предмети інваріантної складової, на проведення індивідуальних та групових занять.


Структура навчального року

Відповідно до статті 15 (розділ ХІІ ) Закону України «Про освіту» структура навчального року, тривалість навчального тижня, інші форми організації освітнього процесу встановлюються загальноосвітнім навчальним закладом середньої освіти у межах часу передбаченого програмою.
2019/2020 навчальний рік розпочинається   2 вересня 2019 року та закінчується не пізніше 1 липня 2020 року.  
Згідно з листом Міністерства освіти і науки України від 01.07.19 № 1/11-5966 «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2019/2020 навчальному році”, відповідно до ст. 16 Закону України «Про загальну середню освіту» новий 2019/2020 навчальний рік розпочинається 2 вересня 2019 р.
Навчальні заняття організовуються за семестровою системою:
      І семестр - з 2 вересня по 24 грудня 2019 р.,
      ІІ семестр - з 13 січня по 29 травня 2020 р.
Впродовж навчального року для учнів проводяться канікули:
     осінні – з 28 жовтня  по 3 листопада 2019 р.;
     зимові – з 25 грудня 2019 р. по 12 січня 2020 р.;
     весняні – з 23 березня по 29 березня 2020 р.
По закінченню навчального року здійснюється річне оцінювання навчальних досягнень учнів.  Усі учні 1-10 класів, незалежно від результатів річного оцінювання, переводяться до наступного класу.
         Мережа класів школи формується на підставі нормативів їх наповнюваності та санітарно-гігієнічних умов для здійснення навчально-виховного процесу.
        Гранична наповнюваність класів встановлюється відповідно Закону України  «Про загальну середню освіту». Режим роботи школи для учнів 1-11 класів - п’ятиденний з однією зміною навчання. Тривалість уроків становить:
У 1 класі – 35 хвилин
у 2-4 класах - 40 хвилин,
у 5-11 класах - 45 хвилин.  
Заняття починаються о 8-00.
Тривалість уроків та перерв для учнів 1 класу складає:
8.00 - 8.35 (20 хв.перерва)
8.55 – 09.30 (30 хв. перерва )
10.00 -10.35  (30 хв. перерва)
11.05-11.40 (20 хв. перерва)
12.00-12.35
Тривалість уроків та перерв для учнів 2- 4 класів складає:
8.00 - 8.40(15 хв.)
8.55 – 09.35 (25 хв.)
10.00 -10.40 (25 хв.)
11.05-11.45 (15 хв.)
12.00-12.40 (15 хв.)
12.55-13.35
Тривалість уроків та перерв для учнів 5-11 класу складає:
8.00 - 8.45(10 хв.)
8.55 – 09.40 (20 хв.)
10.00 -10.45  (20 хв.)
11.05-11.50 (10 хв.)
12.00-12.45 (10 хв)
12.55-13.40  (10 хв)
13.50-14.35




Відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року № 1547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за № 157/26602, учні 4, 9 та 11 класів складають державну підсумкову атестацію.

Перелік предметів для державної підсумкової атестації, форму та терміни її проведення Міністерством освіти і науки України буде затверджено додатково.
Школа працює в одну зміну.

Навчальні екскурсії та навчальні практики проводитись не будуть за рішенням педагогічної ради(протокол № 1 від 30.08.2019)
З урахуванням місцевих особливостей та кліматичних умов за погодженням з  відділом освіти, культури, молоді та спорту Нижньосірогозької  районної державної адміністрації Херсонської області можуть змінюватись структура навчального року та графік учнівських канікул.
Кількість фактично проведених вчителями уроків може бути меншою від попередньо запланованої. В такому випадку навчальний заклад та вчителі обов’язково мають вжити заходів щодо освоєння учнями змісту кожного навчального предмета в повному обсязі за рахунок ущільнення, самостійного опрацювання, засобів дистанційного навчання тощо. Менша кількість проведених вчителем уроків через об’єктивні обставини не може бути причиною вирахувань із його заробітної плати.

Орієнтовна дата проведення свята «Останній дзвоник» - 29 травня 2020 року.
Дата вручення документів про освіту буде визначена додатково (в залежності від термінів   
проведення ДПА, ЗНО).
Відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року № 1547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 за № 157/26602, перелік предметів для проведення державної підсумкової атестації для учнів початкової, основної та старшої школи, форму та терміни проведення Міністерством освіти і науки України буде затверджено додатково.
 Перелік предметів державної підсумкової атестації визначається Міністерством освіти і науки України. Терміни їх проведення визначаються навчальним закладом та погоджуються з відділом освіти  Нижньосірогозької районної державної адміністрації Херсонської області.
Орієнтовні терміни проведення ДПА для 4-х класів – остання декада травня 2019 року; для 9-х класів – календарний тиждень після закінчення навчального року.
 Рішення про доцільність проведення навчальної практики та навчальних екскурсій приймає педагогічна рада школи.
Школа працює в режимі п’ятиденки з двома вихідними – субота, неділя. Навчальні заняття проводяться в одну зміну з 830 до 1505 і регламентуються розкладом уроків, затвердженим директором школи. Упродовж навчального дня проводяться дві великі перерви по 20 хвилин: з 1010 до 1030; з 1115 до 1135
.У відповідності Закону України «Про освіту» тривалість уроків становить:
·                    у 1-их класах – 35 хв.;
·                    у 2-4-их класах – 40 хв.;
·                    у 5-11-их класах – 45 хв.
Навчальні заняття у школі розпочинаються о 8 год 30 хв. Мова навчання – українська.

Режим роботи закладу: п’ятиденний навчальний тиждень.




Немає коментарів:

Дописати коментар